PARIZ – Globalna prodaja francuske automobilske kompanije Pežo Sitroen (PSA) blago je porasla u prvom polugođu 2017, zahvaljujući obnavljanju proizvodnje u Iranu, čime su kompenzovani problemi u Kini gdje je prodaja pala za gotovo 50 odsto.
Prodaja PSA u Kini je u periodu januar-jun pala za 48,6 odsto na 152.380 jedinica, dok je u Evropi, ključnom tržištu, smanjena za 1,9 odsto na 1,03 miliona vozila, uglavnom zbog lošijih performansi luksuznog Pežoovog brenda DS, prenosi agencija Frans pres.
Ukupno gledano, PSA je širom svijeta prodao skoro 1,58 miliona vozila u prvom polugudištu, što je rast prodaje od 2,3 odsto.
Na Bliskom istoku i u Africi, prodaja je utrostručena zbog obnavljanja proizvodnje u Iranu, gdje je francuska kompanija ušla u partnerstvo sa lokalnim proizvođačem automobila, poslije ublažavanja međunarodnih sankcija toj zemlji.
U Latinskoj Americi, prodaja je u prvih šest mjeseci porasla za 8,5 odsto, na 96.357 automobila.
Ukoliko se planirano preuzimanje GM-ovih brendova, Opela i Vokshola, završi uspješno, PSA bi mogao povratiti poziciju drugog najvećeg proizvođača automobila u Evropi, poslije njemačkog Folksvagena (VW). Tanjug