TREBINJE – Firma „Univerzal Monte“ Vuka Hamovića u proteklih osam i po godina zaradila je više od 20 miliona KM naplatom putarine na regionalnom putu Trebinje – Herceg Novi, otkriva portal CAPITAL.
Radi se o dionici dugoj samo 13 kilometara na crnogorskoj teritoriji čije korišćenje vozače samo u jednom smjeru košta tri evra.
Prema podacima koje je CAPITAL dobio od Granične policije BiH preko Međunarodnog graničnog prelaza Zupci od 2009. godine do početka ovog mjeseca u oba smjera prešlo je više od 1,7 miliona vozila. To znači da je naplaćeno najmanje 10,58 miliona evra putarine, ali ova cifra je i veća s obzirom na to da se u ukupnom broju vozila koja su prešla granicu nalaze i kamioni i autobusi koji plaćaju znatno veću putarinu.
Ovaj put, koji najviše koriste građani BiH putujući na crnogorsko primorje, otvoren je u julu 2008. godine i svrstan u puteve petog razreda na brdovitom terenu sa dozvoljenom brzinom od 40 kilometara na sat.
Prema pisanju crnogorskih medija ovo je vjerovatno jedini put te vrste na svijetu za koji se naplaćuje putarina i to tri evra za dionicu od nepunih 13 kilometara. Na primjer putarina na 36 kilometara dugom autoputu Banjaluka –Gradiška košta 2,50 KM.
Trebinjci kažu da mahom izbjegavaju odlazak u Herceg Novi baš zbog putarine koja je za njih preskupa.
„Skoro niko iz Trebinja ne ide u Herceg Novi na more, jer nam do Dubrovnika treba oko sedam – osam KM goriva, a do Crne Gore samo za putarinu 12 KM, a pored toga i put im je loš“, kažu stanovnici Trebinja sa kojima smo razgovarali.
Put prema Herceg Novom gradila je firma „Univerzal Monte“, u vlasništvu srpskog biznismena Vuka Hamovića, po BOT sistemu – izgradi, koristi i vrati. Po ugovoru je za izgradnju te dionice od nepunih 13 kilometara, bila predviđena cijena od 18,5 miliona evra, odnosno oko 36 miliona KM. Od ukupnog iznosa investicije oko 9,8 miliona evra je otišlo za građevinske radove, a ostalo za izradu naplatne rampe, izmještanje instalacija komunalne infrastrukture i izgradnju pratećih sadržaja.
Zauzvrat je „Univerzal Holding“, u čijem je sastavu „Univerzal Monte“ dobio koncesiju, odnosno pravo naplate putarine na 20 godina.
Crnogorski mediji su pisali da je koncesionar tada dobio i ekskluzivno pravo da duž ove dionice izgradi dvije benzinske pumpe, restorane, parking, tržni centar.
CAPITAL: Marina Čigoja
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Zar to nije protivzakonito?
Koliko se sjecam iz afere naplatnih rampi u glamocanima kod Banja Luke, u Republici Srpskoj se putarina moze naplacivati samo na autoputevima.
Naplatne rampe su izgradjene i nikad nisu stavljene u rad jer navodno zakon ne dozvoljava naplatu putarine na magistralnim putevima.
Regionalni put je put manjeg ranga od magistralnog puta.
Ili se to ne odnosi na privatne investitore?