BANJA LUKA, „Nilson Report“, istraživačka firma je u svom izvještaju objavila da je Sberbank postala najveći prihvatilac bezgotovinskih plaćanja u Evropi. U 2016. godini Sberbank je obradila 7,5 milijardi transakcija kroz svoju trgovačku mrežu bezgotovinskog plaćanja. Za samo godinu dana, ovaj broj je porastao za 41%. Istraživanje je uzelo u obzir i podatke o poslovanju Sberbank u Rusiji.
Platni sistem WorldPay zauzima drugo mjesto među prihvatiocima bezgotovinskih plaćanja (7,23 milijarde transakcija), a na trećem mjestu je Barclays Bank (5,06 milijardi transakcija).
U 2011. godini, Sberbank je zauzimala 12. mjesto na sličnoj listi koju je objavio „Nilson Report“, a već godinu dana kasnije našla se na 6. mjestu (1,3 milijardi transakcija). U 2014. godini, Sberbank je zauzela jedno od prva tri mjesta u Evropi (3,6 milijardi transakcija), a 2015. godine drugo mjesto (5,3 milijardi transakcija).
U 2016. godini Sberbank je ušla među najveće prihvatioce bezgotovinskog plaćanja putem interneta – u toku jedne godine obavljeno je više od 100 miliona kupovina u online prodavnicama zahvaljujući Sberbank.
„Nilson Report“ je tokom izrade poređenja uzeo u obzir transakcije izvršene na prodajnim mjestima POS terminali, putem interneta, putem mobilnih telefona povezanih na internet i putem aplikacija.
Autori izveštaja pripisuju uspon koji je ostvarila Sberbank povećanjem broja beskontaktnih plaćanja, kao i proširenjem prihvaćanja kartica u sistemu javnog prevoza širom Rusije.
“U našoj strategiji prihvaćanja bezgotovinskog plaćanja, fokusirali smo se na poboljšanje usluga i infrastrukture. Uspostavili smo centralizovanu tehničku podršku za korisnike kartica, uveli jedinstvene standardne usluge u svim regionima, kreirali web-servis za klijente za rješavanje problema u računovodstvu i informacionim tehnologijama, izvršili automatizaciju za većinu postupaka, te smo uspjeli smanjiti vrijeme potrebno za povezivanje novih klijenata za prihvaćanje bezgotovinskih transakcija,” naglasila je Svetlana Kirsanova, viši generalni direktor za poslovanje sa stanovništvom u Sberbank.
“Kada je riječ o razvoju infrastrukture, nadogradili smo naš hardver, čime se osigurava prihvaćanje plaćanja u velikom procentu (74%), putem bezkontaktne tehnologije na našim POS terminalima. Trenutno, Sberbank ima na raspolaganju više od 1,1 miliona POS terminala. Na taj način, naši klijenti kako trgovci, tako i vlasnici kartica, mijenjaju svoj stav prema uslugama bezgotovinskog plaćanja, a to se posebno vidi u broju ostvarenih transakcija.”
„Nilson Report“ obavlja globalno istraživanje u oblasti bankovnih kartica i platnog prometa, te objavljuje istoimeni časopis, priznat od strane tržišnih učesnika. Firma posluje već 46 godina.
PR