SARAJEVO, Godišnji izvještaj o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole za 2016. godinu Centralnoj harmonizacijskoj jedinici Ministarstva finansija i trezora BiH dostavilo je 70 institucija BiH, od 74 koje su na to bile obavezne.
Iz Ministarstva finansija i trezora BiH saopšteno je da izvještaje Centralnoj harmonizacijskoj jedinici nisu dostavili Institut za nestala lica BiH, Komisija za koncesije BiH, Ministarstvo pravde BiH i Kancelarija za razmatranje žalbi po javnim nabavkama BiH.
Centralna harmonizacijska jedinica, u skladu sa Zakonom o finansiranju institucija BiH, uradila je Konsolidovani izvještaj o sistemu finansijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH za 2016. godinu.
Analizom rezultata dobijenih iz godišnjih izvještaja inistitucija za 2016. godinu u Konsolidovanom izvještaju zaključeno je da je upravljanje rizicima komponenta finansijskog upravljanja i kontrole koja je najslabije razvijena u institucijama BiH.
Samo 43 institucije procijenile su rizike, što je 61 odsto od ukupnog broja institucija koje su dostavile izvještaj za prošlu godinu, a 34 institucije izvršile su procjenu uticaja i vjerovatnoće nastanka rizika.
U Konsolidovanom izvještaju o finansijskom upravljanju i kontroli u institucijama BiH za 2016. godinu, koji je objavljen na internet stranici Ministarstva finansija i trezora BiH, navodi se da je zaštita imovine ili resursa regulisana internim procedurama gotovo u svim segmentima, osim u području zaštite informacionih sistema.
“Neophodno je internim procedurama urediti ovu oblast kako bi bile spriječene neovlaštene izmjene u postojećim softverima, spriječen gubitak i razotkrivanje podataka ili neovlašten fizički pristup imovini”, navedeno je u izvještaju.
Savjet ministara BiH, koji je Konsolidovani izvještaj usvojio na sjednici 12. aprila, zaključkom je zadužio institucije BiH da nastave aktivnosti na uspostavljanju i razvoju sistema finansijskog upravljanje i kontrole