LONDON, Sa 100 miliona novih internet korisnika svake godine, Indija je naročito interesantno tržište za američku kompaniju za onlajn trgovinu Amazon.
Međutim, zbog velikih investicija indijskog rivala Flipkarta, bitka za dominaciju na tom brzorastućem tržištu e-trgovine tek početi da se zagrijava.
Indijska platforma za onlajn trgovinu Flipkart najavila je ove nedjelje da je od vodećih međunarodnih kompanija, poput Majkrosofta, Ibeja i kineskog Tensenta, pribavila sredstva u iznosu od 1,4 milijarde dolara, što je najveća suma koju je ikada prikupila jedna indijska start-ap kompanija, ocjenjuje agencija Frans pres.
Kompaniji Flipkart, staroj deset godina, hitno je neophodna sva raspoloživa pomoć kako bi se nadmetala sa Amazonom, nakon što je ta američka kompanija odredila Indiju kao globalni strateški prioritet, najavljujući pet milijardi dolara investicija.
“Potrebna im je značajna suma gotovine kako bi se nadmetali na tržištu sa Amazonom”, kaže direktor kompanije Internešnel dejta korporejšn, DŽajdep Mehta.
Svake tri sekunde, jedan građanin Indije se prvi put konektuje na internet, prema podacima Gugla.
Svaki treći Indijac trenutno koristi internet, a predviđa se da će njihov broj porasti za 300 miliona do 2020. godine, uglavnom zbog rastućeg korišćenja smartfona.
Amazon je ušao na indijsko tržište 2013. godine, brzo preuzimajući lokalni startap Snep dil, čime je postao drugi najveći igrač na tom tržištu. Tanjug