MOSKVA, Njemački proizvođač vozila “Dajmler” investiraće 15 milijardi rubalja (oko 250 miliona dolara) u fabriku za sklapanje automobila u ruskom Moskovskom regionu, saopštilo je rusko Ministarstvo industrije i trgovine (Minpromtorg).
Ovo je neobičan potez, budući da su Nijemci poslednjih godina u strahu za svoje investicije u Rusiji.
Fabrika će proizvoditi putnička vozila premijum klase, a biće završena do 2019. godine, prenosi Raša tudej.
– Prema ugovoru, “Dajmler” garantuje ulaganje od najmanje 15 milijardi rubalja u taj projekat. Sporazum o investiciji je potpisan na devet godina. Otvaranje je planirano za 2019, a proizvodni kapaciteti će biti preko 20.000 automobila godišnje. Ovaj projekat će otvoriti više od hiljadu novih radnih mjesta – navodi se u saopštenju Minpromtorga.
Ministarstvo je dodalo da će Rusija sa svoje strane obezbjediti državnu podršku ovom projektu i da će ponuditi povoljno poresko okruženje.
Fabriku će izgraditi novoosnovana kompanija Mercedes-Benz Manufacturing RUS (MBMR).
– Rusija je strateški važna i ubrzano razvija tržište za Mercedes-Benc – rekao je član uprave njemačke kompanije Markus Šefer.
On je dodao da će lokalizovana proizvodnja (zavarivanje, farbanje, montaža i logistika) doprinjeti jačanju konkuretnosti njemačke firme na svjetskom tržištu.
Sporazum o izgradnji postrojenja potpisan je tokom ekonomskog foruma u Sankt Peterburgu 2016. Gradnja će početi sledeće godine.
Ekonomski problemi između Njemačke i Rusije
Nijemci nastavljaju da investiraju, ali se problem ipak nije pojavio tek pošto je izbio spor između Rusije i Ukrajine. Ruskoj privredi je u poslednjih nekoliko godina, sve do 2015, išlo sve lošije, a 2013. je rublja izgubila gotovo petinu svoje vrijednosti.
Nakon izbijanja političke krize, taj trend se dodatno pogoršao, a rezultat se lako može izračunati: krediti su postali suviše skupi, investicije su se odlagale, a proizvode Made in Germany Rusi jedva da mogu da plaćaju.
To naročito pogađa njemačke firme koje su veoma aktivne na tom tržištu, poput proizvođača ljekova „Štada“ (Stada). Njima je rusko tržište na drugom mjestu po važnosti, pa je tako i ukupan promet još u 2014. pao za 13 procenata.
Istovremeno, trpjeli su i proizvođači kojima je ta zemlja samo jedno od niza tržišta, poput koncerna „Folksvagen“ (VW), a i proizvođač sportske opreme „Adidas“ se žalio da mu je, zbog sve slabije rublje, opao promet u prvom kvartalu 2014. godine.
Od tog vremena do danas izgleda da se situacija ipak promijenila – Nijemci su dobro došli sa svojim automobilima, a narod ih jedva čeka. Tanjug