BANJALUKA, Zbog neisplaćenih naknada radnici “Željeznica RS” najvjerovatnije će ponovo organizovati mirne proteste, a ako ni to ne urodi plodom i uprava ne počne da im redovno isplaćuje plate, topli obrok i naknadu za prevoz, stupiće u štrajk glađu.
Ove dvije opcije na sto je stavio Samostalni sindikat saobraćajno-transportne djelatnosti “Željeznica” i stav o njima zauzeće na sastanku zakazanom za ponedjeljak, a s ciljem da preduzeće počne redovno da izmiruje naknade radnicima.
– Nešto moramo preduzeti. Dva su prijedloga – ponovni protesti ili štrajk glađu, na šta je do sada pristalo samo 100 radnika. Preduzeće radnicima godinu ne isplaćuje topli obrok, naknadu za prevoz, a kasni i isplata plata. Radnici su dovedeni na granicu propasti i spremni su na sve opcije – rekao je predsjednik Sindikata saobraćajno-transportne djelatnosti “Željeznica” Zlatko Marin.
Pojedini radnici ističu da zbog neredovnih isplata plata, te stopiranja naknada nemaju novca ni za dolazak na posao, zbog čega otvaraju bolovanja.
Zaposleni na ovaj način upravu preduzeća planiraju pozvati na odgovornost, a ako ni to ne urodi plodom, spremni su da ignorišu i sindikate te da se sami organizuju, što je prema Marinovim riječima najgora opcija.
Ističe da, kada je riječ o otkazima koji su najavljeni prema novoj sistematizaciji radnih mjesta, uprava i Vlada RS rade sve bez sindikata.
– Mi uopšte nemamo informaciju o tome šta i kako oni planiraju. To je van svake pameti – kazao je Marin.
Predsjednik Sindikata mašinovođa Simo Cvjetković ističe da su na sastanku šest sindikata, koji je održan prije sedam dana uputili zahtjev Ministarstvu saobraćaja i veza RS da im objasne na osnovu kojih pokazatelja su došli do podatka da je višak u “Željeznicama” 1.000 radnika.
– Odgovor Ministarstva još čekamo. Nismo informisani od strane Sindikata saobraćajno-transportne djelatnosti da će organizovati proteste i štrajk glađu. Nisu nas zvanično pozvali, niti obavijestili da planiraju taj korak. Bilo bi logično da su to uradili. Ako nas na kraju pozovu, svakako ćemo zauzeti svoj stav – kazao je Cjetković.
Zaposleni u “Željeznicama” podnijeli su krajem prošle godine tužbu protiv preduzeća zbog neisplaćenih naknada za topli obrok i prevoz.
Oko 2.000 radnika tužilo je preduzeće i zbog umanjenja toplog obroka sa 185 na 112 maraka u periodu od 2012. do 2015. godine i spor su dobili.
Generalni direktor “Željeznica” Dragan Savanović u petak je bio na putu i nije odgovarao na naše pozive. U Upravi preduzeća su poručili da se na posao vraća u ponedjeljak. Glas Srpske
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Simo Cvetkovic nije predsednik sindikata masinovodja. On obavlja funkciju predsednika sindikata koji se samo zove Samostalni Sindikat Masinovodja, i nista vise. U tom sindikatu ima oko 1000 radnika od kojih je mozda svega 50 masinovodja. I koji je za politicka prepucavanja u sukobu sa generalnim direktorom koristio masinovodje u strajku prije 5 godina. Tada su masinovodje istupile iz tog sindikata. I sada su masinovodje oformile sindikat koji se zove Sindikat Masinovodja Republike Srpske, u kome clan moze da bude samo masinovodja, pomocnik masinovodje, masinovodja instruktor i masinovodja na manevri. Taj sindikat je pokrenut da bi se izbjegla situacija da o statusu masinovodja pregovara covjek koji nije masinovodja i zbog toga clanovi mogu biti samo masinovodje. Kad je taj sindikat pokrenut Simo Cvetkovic je zvao masinovodje i prijetio da ce narediti advokatu da povuce tuzbe u njihovo ime ako se uclane u Sindikat Masinovodja Republike Srpske. Bukvalno ucjenjuje masinovodje koje odijaju da se uclane u njegov sindikat. Pojedini nasjedaju misleci da moze da povuce tuzbe u njihovo ime iako zapravo nema ta ovlascenja. To sve radi u cilju da bi i dalje stvarao privid da kontrolise masinovodje iako citava zeljeznica zna da masinovodje nece ici ni u jedan strajk. To zna i sam Savanovic i zato se i ne boji strajka. Jedino je moguce da ce u strajk ici Simini poltroni, kao i Marinovi. I moguci su protesti tih istih ljudi. Ma kakav strajk, da organizuju ove sindikalne vodje koje su naveli u clanku, vozovi ce ici. I to sve zato sto nikome od njih masinovodje vise ne vjeruju. Poltroni i mi ostali mozemo da idemo u strajk, na proteste, na sudjenja ili bilo sta drugo ali dok vozovi idu ruda ce da se topi. A capital moze kompletnu seriju clanaka da objavi o prici koja se zove politicka zloupotreba sindikata, u svrhu zaposljavanja svojih bliznjih i dobijanja izbora samo na osnovu rada Sime Cvetkovica i drugih sindikalnih vodja na Zeljeznicama Republike Srpske.