SARAJEVO, Ukupan desezonirani promet distributivne trgovine u BiH u trećem kvartalu ostvario je rast od 0,5 odsto u odnosu na drugi kvartal, podaci su Agencije za statistiku BiH.
Rast prometa od 0,2 odsto ostvaren je u trgovini na veliko, u trgovini na malo od 1,4 odsto, dok je pad prometa od 2,8 odsto zabilježen u trgovini motornim vozilima i motociklima.
Najveći rast prometa od 10,5 odsto ostvaren je u djelatnosti trgovina na veliko mašinama, opremom i priborom, dok je najveći pad od pet odsto zabilježen u trgovini dijelovima i priborom za motorna vozila.
U odnosu na baznu 2010. godinu, indeks prometa distributivne trgovine u BiH u trećem kvartalu ostvario je rast od 13,1 odsto.
Rast indeksa prometa od 31,7 odsto ostvaren je u trgovini na malo, u trgovini na veliko od 4,5 odsto, dok je u trgovini motornim vozilima i motociklima zabilježen pad od 2,3 odsto.
Ukupan promet distributivne trgovine u BiH, kalendarski prilagođen, u trećem kvartalu zabilježio je pad od jedan odsto u odnosu na isti kvartal prošle godine.
Promet u trgovini na veliko zabilježio je pad od 2,4 odsto, u trgovini na veliko i malo motornim vozilima i motociklima od jedan odsto, dok je rast prometa od 1,3 odsto ostvaren u trgovini na malo.
Najveći rast prometa ostvaren je u trgovini na veliko uz naknadu ili na osnovu ugovora od 31,4 odsto, dok je najveći pad od 11,3 odsto zabilježen u trgovina na veliko informacijsko-komunikacijskom opremom.
U strukturi ostvarenog prometa ukupne trgovine, najveće učešće ostvareno je u trgovini na veliko 56,7 odsto, zatim slijede trgovina na malo 38,5 odsto, te trgovina i održavanje motornih vozila i motocikala 4,8 odsto. Srna