NJUJORK, Onlajn kupovine lovaca na rasprodaje u SAD tokom Dana zahvalnosti premašile su 1,0 milijardu dolara, što je za 14 odsto više nego godinu dana ranije, prema podacima Adobe Digital Indeksa, što znači da trend e-trgovine uzima sve više maha u odnosu na šoping u tradicionlnim radnjama.
Na početku prve sezone prazničnih kupovina od izbora Donald Trampa za predsednika 8. novembra, potrošači u SAD-u su “odriješili kese” i potrošili 1,15 milijardi dolara u kupovinama preko interneta u periodu između ponoći i 17,00 sati u četvrtak, pokazuju podaci Adobea, a prenosi agencija Rojters.
Tradicionalno poslije Dana zahvalnosti, odnosno na Crni petak, počinje sezona prazničnog šopinga u SAD, tokom koje trgovci nude ogromne popuste i zgrću profite.
Međutim, popularnost tradicionalnih prazničnih kupovina je u opadanju od pojave onlajn trgovine zbog popusta koje tokom cijele godine nude trgovci na internetu, uključujući diva u e-trgovini, kompaniju Amazon.
Prodavnice širom Amerike sada se otvaraju i na Dan zahvalnosti, koji je inače neradan, pošto trgovci nastoje da podstaknu prodaju u radnjama, pri čemu nude popuste nedeljama unapred kako bi prevazišli manju tražnju i jaku cjenovnu konkurenciju, navodi britanska agencija. Tanjug