ŠTUTGART, Njemački proizvođač automobila Dajmler snizio je danas prognoze rasta za 2016, uprkos snažnom trećem kvartalu, pošto manja prodaja kamiona nagriza rezultate ostvarene od rasta tražnje za njegovim vodećim brendom, putničkim vozilima “Mercedes-Benc”.
Neto profit kompanije je porastao za gotovo 13,0 odsto u periodu jul-septembar u odnosu na isto tromesečje 2015. godine, dostigavši 2,7 milijardi evra (2,9 milijardi dolara) na prihod od 39 milijardi evra, koji je povećan za 4,0 procenta, izvještava agencija Frans pres.
Rastu Dajmlera je doprinelo poslovanje automobilskog sektora, u kom su brendovi mercedes i smart zabilježili rast prodaje od 12 odsto.
Najveću želju da budu za volanom mercedesa imali su kineski kupci, budući da je prodaja u Kini skočila za 20 posto.
Ipak, kompanija sa sjedištem u Štutgartu navodi da će prodaja za cijelu godinu biti “na nivou iz prethodne godine”, ublažavajući svoju optimističnu prognozu iz jula, kada je prilikom predstavljanja poslovnih rezultata za drugi kvartal najavila “blagi rast”.
“Slabljenje tražnje na najvećim tržištima za kamione” je uglavnom krivo za pad optimizma, rekao je novinarima glavni izvršni direktor Dajmlera, Diter Ceče, na telekonferenciji.
Kamioni su važan poslovni segment za ovu kompaniju, koja drži prvo mjesto u svijetu u tom sektoru, s brendovima koji uključuju “Mercedes-Benc” i “Frajtlajner”.
Niža tražnja za kamionima u Sjevernoj Americi, Brazilu, Turskoj, Bliskom Istoku i Indoneziji uticala je na pad prodaje tog Dajmlerovog odjeljenja za 19 odsto, što znači da je u trećem kvartalu prodato 30.000 jedinica manje, navodi se u informaciji. Tanjug