Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

    5. Decembra 2025. — 16:55

    Nastavlja se rat banaka i UIO

    5. Decembra 2025. — 15:43

    Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

    5. Decembra 2025. — 14:20

    Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

    5. Decembra 2025. — 13:31
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Đokić: Izvjesno poskupljenje struje u Srpskoj

    3. Decembra 2025. — 15:57

    Gorivo u Srbiji najskuplje u regionu

    2. Decembra 2025. — 08:17

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    Lažni “crni petak”: Čak 96 posto prodavnica u FBiH napravilo prekršaj

    1. Decembra 2025. — 14:16

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Arsenić upozorava: Podrška mljekarima ključna za opstanak

    5. Decembra 2025. — 08:16

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Evropsko tužilaštvo podiglo optužnice protiv 29 osoba iz Hrvatske

    5. Decembra 2025. — 09:53

    Banke povećavaju kupovinu zlata

    4. Decembra 2025. — 08:17

    EU odlučila: Do 2027. prekid uvoza ruskog gasa

    3. Decembra 2025. — 10:15
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » VW slavi, a SAD besni: Krvarićete dugo

VW slavi, a SAD besni: Krvarićete dugo

Dragana EremijaDragana Eremija18. Septembra 2016. — 12:271 komentar4 minute čitanja

BERLIN, Prije godinu dana, javnost je saznala za manipulacije na dizel vozilima najvećeg proizvođača automobila na svetu: Folksvagena. folskvagen sjediste

Ovaj koncern je tek na početku procesa vraćanja izgubljenog povjerenja, smatra Henrik Beme.

Ponekad se stiče utisak da su u Folksvagenu srećni zbog “dizel-tematike”, kako se u Volfsburgu naziva prevara sa friziranim vrijednostima izduvnih gasova. Kriza je u Folksvagenu otvorila nova vrata, rekao je šef koncerna Matias Miler ovih dana pred zaposlenima centralne fabrike u Volfsburgu.

Na stvari se može gledati i tako, ali garancije da će najveći proizvođač automobila u Evropi iz krize izaći ojačan – nema. Koncern je ovim skandalom poljuljan do temelja. Reč je o kompaniji koja je pucala od snage do prije godinu dana. Sve je to prokockano zbog besmislene vizije da se bude prvi u svetu. A sve je bilo organizovano kao carevina: gore – Martin Vinterkorn, dole – svi ostali.

Obećavajuća dizel tehnologija

Riječ je o koncernu, čiji je model Džeta TDI još 2008. od američkog magazina “Green Car Journal” dobio nagradu za svoju “revolucionarnu dizel-tehnologiju” – bio proglašen za zeleni automobil godine. Ali, da je za to “zaslužan” prevarantski softver, otrkio je 2013. univerzitet Vest Virdžinija. Bilo je potrebno da prođu još dve godine da Folksvagen prizna prevaru. Sve to Amerikanci neće nikada zaboraviti. Oni će Folksvagen pustiti da krvari niz godina. Dovoljno je baciti pogled na Dojče Bank, još jednog njemačkog privrednog diva i ikonu: ona i dan danas ispašta zbog svojih grešaka u vrijeme finansijske krize. Nekada najrenomiranija njemačka banka sada je konfrontirana sa zahtevom američkog Ministarstva pravde da plati 14 milijardi dolara za predmete stare preko 10 godina.

Dolaze teška vremena

Šefovi Folksvagena bi to trebalo da uzmu u obzir. Već je jasno da oni u SAD nikada više neće prodati automobil sa dizel-motorom. Dogovoreno poravnanje u milijardama dolara je samo početak. Očekuju se tužbe mnogih drugih američkih država, ali i investicionih i penzionih fondova. U Njemačkoj još nije počelo sudsko sučeljavanje. A kada sa tim počne, onda će se u medijima redovno osvežavati ružna slika koncerna koja će otežati sav trud Folksvagena da povrati izgubljeno poverenje. Sa svakim takvim izvještajem čovjek će se sjetiti i reći: Tačno – prevaranti!”

Niko ne može unapred da kaže koliko će para ovaj skandal koštati koncern. 17 milijardi evra je već stavljeno na stranu. To međutim neće biti dovoljno. Neki procenjuju da bi troškovi mogli doseći 35 milijardi. Folksvagen godinama neće moći ostvarivati zaradu, odnosno novac koji mu je hitno potreban za konstruisanje i pravljenje automobila budućnosti. Šef koncerna je predstavio ambiciozan program. Ali tako kompleksnu tvorevinu sa 12 marki automobila, više od 100 fabrika u cijelom svjetu i sa 600.000 radnika, ne može biti postavljen na noge tek tako i u roku od godinu dana. Za to su potrebni vrijeme, strpljenje i puno novca. Ako u budućnosti svaki četvrti auto sa trake Folksvagena treba da bude na električni pogon, onda to znači i odgovarajuće manju potražnju motora na fosilno gorivo i klasičnih menjača. Za elektromotor je potrebno manje dijelova nego za motor na benzin i manje radne snage za proizvodnju.

Zarobljen u krizi

Folksvagen je i godinu kasnije u klopki krize, za koju je sam kriv. Istraga i razjašnjavanje napreduju, ali proces u SAD će verovatno početi tek naredne godine. Opoziv i povlačenje automobila u SAD i Evropi je počeo, ali još uvek mnogi vlasnici automobila čekaju na servis. A s obzirom na odštete koje se plaćaju u SAD, ali ne i u Evropi, mnogi se s pravom osjećaju kao kupci druge klase.

Možda čudi što mnogi ostaju vjerni Folksvagenu. Do velikog pada prodaje golfa, čega su se najviše bojali, nije došlo. To je jedini tračak nade, na kojem Folksvagen može da gradi budućnost. Ali skandal će koncernu Folksvagen još dugo biti suvozač. B92

 

 

Folkswagen izbor novi automobili odsteta sad
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakHerceg: Organska poljoprivredna proizvodnja uslov za EU i velika šansa za razvoj
Sljedeći članak Đindić: Akcioni plan za obnovljive izvore energije se neće mijenjati

Povezani članci

Capital teme 05 minuta čitanja

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

Stav 04 minute čitanja

Plan rasta – plan koji pokreće Bosnu i Hercegovinu

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. BL 18. Septembra 2016. 16:52

    Dva pta sam iščitao tekst i nije mi jasno šta to VW “slavi” i zašto su Ameri “besni”.
    Amerika će još godinama izvlaćiti milijarde odštete, a sada je na redu i Deutche Bank. FBI ne vadi, a VW slavi?!
    Ma ideš…

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Stručnjaci i lokalne vlasti protiv hitnih izmjena Zakona o uređenju prostora

5. Decembra 2025. — 16:5505 minuta čitanja

Predložene izmjene Zakona o uređenju prostora i građenju drastično i bez opravdanog razloga centralizuju ključne nadležnosti

Nastavlja se rat banaka i UIO

5. Decembra 2025. — 15:43

Trivić: Cijena struje za privredu raste za 20 posto

5. Decembra 2025. — 14:20

Crveni mulj iz „Alumine“ guta zvornička sela (FOTO/VIDEO)

5. Decembra 2025. — 13:31

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.