NJUJORK, Američka maloprodajna grupa Gap objavila je da će u ovoj godini zatvoriti 75 prodajnih objekata zbog pada prodaje, uključujući 53 trgovine odjeće brenda Old Navy u Japanu.
Old Navy će strateški preusmjeriti fokus na tržišta koja pružaju najpovoljnije uslove za rast brenda“, objavio je Gap, objašnjavajući zatvaranje trgovina u Japanu.
Kao nova težišta za svoj cjenovno najpovoljniji brend izdvojili su SAD, Meksiko i Kinu. Japan će ipak „ostati važno tržište“ s više od 200 Gap i Banana Republic trgovina, saopštila je kompanija.
Cilj je zatvaranja smanjenje ukupnih troškova, a zahvatiće i trgovine Banana Republic, većinom na međunarodnim tržištima. Gap je poput konkurencije pogođen promjenom ukusa potrošača i sporijom potrošnjom širom svijeta, te konkurencijom internet trgovina odjeće.
„Budući da se tempo promjena u cijeloj industriji odjeće povećava, pravi je trenutak da ubrzamo našu transformaciju kroz promjenu veličine naših proizvodnih i poslovnih sposobnosti unutar globalnog portfelja“, rekao je izvršni direktor Art Peck.
Gapovi neto prihodi na globalnim tržištima pali su u prvom tromjesečju za šest odsto, na 3,44 milijarde dolara. Prodaja je smanjena u svim regijama osim u Aziji gdje je blago porasla.
U matičnim Sjedinjenim Državama, na koji otpada 77 odsto ukupne prodaje, takođe je pala šest odsto. Neto dobit je gotovo prepolovljena u odnosu na isti prošlogodišnji period. BIZlife