BERLIN, Skandal sa lažiranjem podataka o emisiji štetnih gasova bi mogao koštati Folksvagen mnogo više od 18 milijardi dolara koliko je do sada izdvojeno.
U danas objavljenom godišnjem izvještaju, Folksvagen navodi da bi se mogao suočiti sa dodatnim visokim finansijskim obavezama i da će zbog neophodnih finansijskih sredstava za pokrivanje posljedica skandala možda morati da proda aktive, prenosi agencija Rojters.
Analitičari su prethodno spekulisali da bi VW mogao da proda svoje odjeljenje za proizvodnju kamiona radi prikupljanja sredstava, ali je generalni direktor kompanije Matijas Miler odbacio takvu ideju, poručujući novinarima da se se takva opcija za sada ne razmatra.
“Vjerujemo u našu multi-brend kompaniju, i snagu našeg poslovnog modela, tako da prodaja aktiva nije na našoj agendi”, izjavio je Miler na konferenciji za novinare.
On je, međutim, dodao da kompanija razmišlja o vanrednom scenariju, na koji se takođe priprema.
Iako je VW prošle nedjelje postigao dogovor o otkupu ili popravci vozila u SAD, on je još uvek suočen sa tužbom američkog ministarstva pravde.
Zvaničnici Folksvagena su danas obećali da će kompanija prevazići aktuelnu krizu, da neće dozvoliti usporavanje poslovanja i da će se ove godine vratiti na staze profita.
VW je prošle nedjelje objavio da je ostvario ogroman gubitak od 1,58 milijardi evra u 2015. godini, zbog izdvajanja 16,2 milijarde evra za pokrivanje potencijalnih troškova skandala.
To je prvi gubitak za kompaniju od 1993. godine, a VW je u 2014. godini ostvario profit od 10,8 milijardi evra.
Tokom današnje konferencije za novinare, najavljeno je i lansiranje nove verzije električnih vozila i osnivanje nove kompanije koja će se fokusirati na servis za dijeljenje vožnje.
Miler je, na godišnjoj konferenciji za novinare, kazao da će opoziv i popravka vozila pogođenih ovih skandalom “ostati najvažniji zadatak, sve dok se i posljednje vozilo ne dovede u red”, navodi američka agencija AP.
VW će, prema njegovim riječima, uskoro osnovati pravno nezavisnu kompaniju za promovisanje usluge dijeljenja vožnje, a takođe je najavio lansiranje 20 novih modela do 2020. godine.
Miler se još jednom izvinio za skandal, dodajući da je “kompanija razočarala veliki broj ljudi koji su imali povjerenja u Folksvagen”.
VW, koji posjeduje 12 brendova, od “audija” do “poršea”, “lamborginija”, “škode” i SEAT-a, zapao je u septembru prošle godine u najveću krizu do sada, kada je u javnost isplivalo da je u 11 miliona vozila širom svijeta ugradio softver za manipulacije vrijednostima izduvnih gasova. Tanjug