BERLIN, Njemački proizvođač sportske odjeće i opreme, Adidas, zabilježio je rast prodaje od 22 odsto u prvom kvartalu tekuće godine, pa je kompanija podigla prognozu poslovnih rezultata za cijelu 2016. godinu po drugi put u manje od tri mjeseca uoči junskog Evropskog šampionata u fudbalu.
Prihod od prodaje je u posmatranom tromjesečju, prilagođen efektima deviznog kursa, dostigao 4,8 milijardi evra (5,4 milijardi dolara), prenosi agencija Frans pres.
Operativni profit je skočio 35 procenata na 490 miliona evra, a neto dobit je povećana za 38 odsto na 350 miliona evra, saopštio je Adidas, dodajući da će detaljan izvještaj o rezultatima svog prvog tromjesečja objaviti 4. maja.
Kompanija, koja će promijeniti generalnog direktora kasnije ove godine, navela je u saopštenju da je “u svjetlu snažnog uzleta njenog brenda, koji se ogleda u boljim poslovnim rezultatima od očekivanih, grupa podigla i prognoze svojih finansijskih izgleda za cijelu 2016.”.
“Uprava sada predviđa rast prodaje po stopi od oko 15 odsto u 2016”, kada se u obzir uzmu efekti promjena valutnih kurseva. Adidas je prethodno računao na rast između 10 i 12 odsto, navodi se u saopštenju.
Kao rezultat toga, grupa takođe očekuje da će se neto prihod iz poslovanja povećati između 15 i 18 odsto, u odnosu na ranije prognoziranih 10 do 12 procenata.
Neposredno po objavi saopštenja, akcije Adidasa su postale dobitnik dana na Frankfurtskoj berzi, uzletivši za više od 9,0 procenata, navodi francuska agencija. Tanjug