SARAJEVO, Međunarodni aerodrom Sarajevo uputio je Opštinskom sudu u Sarajevu prijedlog za otvaranje stečaja nad državnom avio-kompanijom “BH Airlines”, potvrđeno je iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo, koji od “BH Airlinesa” potražuje oko 6,5 miliona KM.
Ovo je urađeno nakon što je Vlada FBiH zadužila Međunarodni aerodrom Sarajevo da razmotri mogućnost pokretanja stečaja “BH Airlinesa” s obzirom na teško stanje avio-kompanije, čiji dugovi, kako je ranije rekao i ministar prometa i komunikacija FBiH Denis Lasić, premašuju 40 miliona KM, dok su sa druge strane imovina i kapital firme vrijedni oko 18 miliona KM, uključujući i “jedan i po avion”.
“Nakon izvršenog preispitivanja zakonskih uslova, JP Međunarodni aerodrom Sarajevo konstatovao je da su ispunjeni uslovi Zakona o stečajnom postupku u Federaciji BiH, te je Opštinskom sudu u Sarajevu upućen prijedlog za otvaranje stečajnog postupka nad JP ‘BH Airlines'”, saopštili su iz sarajevskog aerodroma.
Državi očito ne treba avio-kompanija
Elvis Žiga, predsjednik Sindikata “BH Airlinesa”, kazao je da očito državi ne treba avio-kompanija iako raste broj turista, te da se slom firme i mogao spriječiti da je vlasnik vodio računa o njoj i napravio neke rezove i sistematizaciju, ali ništa od toga nije rađeno i vlasnik nije bio zainteresovan. Mada su predstavnici radnika ranije isticali da neće prihvatiti stečaj i likvidaciju, Žiga je rekao da neće imati proteste, jer više nema efekta s obzirom i na to da je u preduzeću ostalo svega 45 zaposlenih.
“Radnici sada samo čekaju stečaj da ostvare pravo na biro za zapošljavanje. Nisam znao da je već upućen zahtjev za stečaj. Ljudi su već i u potrazi za poslom. Ne letimo, nemamo operacije. Dosta stručnog kadra je otišlo. Dio radnika je otišao i u Međunarodni aerodrom Sarajevo”, dodao je Žiga.
Kazao je da su radnici posljednju platu dobili za septembar ili oktobar, a doprinose za penziono i zdravstveno osiguranje nemaju skoro četiri godine.
Na pitanja o stečajnom postupku, iz Opštinskog suda u Sarajevu odgovoreno je samo da je ovaj “predmet u radu” i da postupaju u skladu sa Zakonom o stečaju i rokovima koji su predviđeni. “Nezavisne” nisu dobile informaciju da li je određen privremeni stečajni upravnik i je li već ušao u preduzeće, a ni u “BH Airlinesu” nisu uspjeli nikoga dobiti.
Prema firmi HETA najveći dug
Najveći dug “BH Airlines” ima prema firmi HETA iz ugovora o finansijskom lizingu za dva aviona, blizu 25,5 miliona KM, a ovaj kredit se, kako je rekao Žiga, prestao plaćati još 2012. godine.
Drugi najveći potražilac je Međunarodni aerodrom Sarajevo, dok se stranim dobavljačima duguju 4,2 miliona KM, radnicima za plate 2,7 miliona KM, a “BH pošti” oko 1,4 miliona KM.
Ranije je ministar Lasić kazao da nema smisla oživljavati mrtvaca, te da je aktuelna vlada takvo stanje zatekla 2015. godine kada su došli i nema interventnih sredstava da bi sanirala potraživanja.
Ured za reviziju institucija u FBiH u svojim je negativnim izvještajima o “BH Airlinesu” navodio da je konstantna nelikvidnost i da su zbog neefikasnog rukovođenja i pasivnog odnosa predstavnika državnog kapitala u organima upravljanja nastali veliki gubici u poslovanju, koji su povećani i nakon dokapitalizacije i ulaska strateškog partnera “Turkish Airlinesa”.
Između ostalog, revizori su u izvještaju za 2013. godinu, posljednjem urađenom, naveli da akumulirani gubitak iznosi više od 20 miliona KM, dok je Nadzorni odbor zasjedao samo pet puta, ali su njegovi članovi primali naknadu za cijelu godinu, a Uprava je imala samo v.d. direktora, koji je imao ugovor na više od 4.000 KM plate. Nezavisne novine