BEOGRAD, Potrošači u Srbiji najviše se žale na usluge mobilnih operatera, na prvom mjestu na kvalitet mobilnih telefona, rekao je predsjednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović, povodom Svjetskog dana potrošača.
“Prije nekoliko godina na prvom mjestu po žalbi potrošača bio je kvalitet odjeće i obuće, a ove i prošle godine na prvom mjestu su mobilni operateri, usluge mobilnih operatera, možda poražavajuće u svemu tome kvalitet mobilnih telefona”, rekao je Papović.
Navodeći da se više od 73 odsto pritužbi potrošača odnosi na kvalitet mobilnih telefona, on je rekao da slijede pritužbe na kvalitet odjeće i obuća, pa namještaja, a tek onda na hranu.
Papović je dodao da i tehnika zauzima mjesto koje se bliži odjeći i obući, što znači da se nabavlja roba iz povrata ili škart koji Evropa odbacuje, a to su uglavnom televizori ili kućni aparati.
On je istakao da je sve veći broj potrošača u Srbiji koji znaju svoja prava i znaju na koji način da ih ostvare, te podsjetio da je u posljednje dvije godine 34 odsto potrošača koji su se žalili ostvarilo svoje pravo, dok svaki peti nije bio u pravu.
Papović je naveo da prodavci najčešće varaju potrošače pogrešnim cijenama, a najviše na lažnim akcijama i lažnim sniženjima, gdje je samo jedan proizvod na akciji, a ostali nisu.
“Inspekcija ne radi dovoljno svoj dio posla, jer ne može akcijska prodaja da traje duže nego što je bila redovna cijena. Tako da imate staru cijenu jedan dan, a sve ostalo je cijena na akciji”, kaže Papović.
On ističe da je svaki trgovac u obavezi da u roku od osam dana odgovori potrošaču na njegove žalbe.
Papović je naveo da će Nacionalna organizacija potrošača Srbije tražiti od Vlade Srbije da se uvede prekršajni nalog, odnosno mandatna kazna za trgovce, koje se mogu naplatiti odmah bez sudskog dokazivanja.
“To znači ako prodavac nije odgovorio potrošaču u roku od osam dana, ako je jedna cijena na rafu, a druga na kasi, ako postoji pogrešno isticanje cijene, niz drugih prekršaja za koje se može odmah naplatiti mandatna kazna”, rekao je on.
Papović smatra da mandatna kazna treba da iznosi minimalno 50.000 dinara /406 evra/.
“Pa neka trgovci izračunaju da li im se isplati ako vrijednost artikla iznosi 5.000 dinara /40 evra/, a kazna 50.000 dinara. Mislim da je to pravi efekat da se trgovci dovedu u red”, rekao je Papović. Srna