BOSTON, Prije 30 ili 40 godina, oni koji su tražili posao bili su ograničeni isključivo na štampane medije, novi vijek donio je sa sobom i nove izvore i alate pretrage.
Boston Konsalting Grup objavio je istraživanje o novim trendovima među tražiocima posla, koje pokazuje, između ostalog, kako čak 55 odsto onih koji traže novo radno mjesto prvo odlazi na specijalizovane sajtove s ponudama slobodnih radnih mjesta.
Nove tehnologije donose veću efikasnost kod pretraživanja poslova, ali i veću transparentnost tržišta rada. Nikada nije bilo jednostavnije naučiti nešto o poslovnim prilikama i predstaviti se kao potencijalni kandidat. Početkom 2014. godine, istraživanje Boston Konsalting grupe pokazalo je kako je gotovo 20 odsto zaposlenih počelo da radi na novom radnom mjestu. Kako tehnologija napreduje, ova brojka bi mogla značajno da se poveća.
Jedno od najširih istraživanja ove vrste, stavlja u fokus kanale koje ljudi efektivno koriste u potrazi za poslom, koliko vremena potencijalni kandidati potroše na potragu, kao i stepen zadovoljstva istim.
Mnogi kandidati takmiče se na globalnom tržištu rada, no svaka individualna potraga za poslom je oblikovana lokalnim političkim i ekonomskim uticajima. Navedeno istraživanje, koje je uključivalo i globalne i lokalne trendove, pokazalo je važnost interneta na tržištu rada, na koje bi svi uključeni u proces zapošljavanja trebalo da obrati pažnju.
Internet, dakle, menja sve. Prije 30 ili 40 godina, oni koji su tražili posao bili su ograničeni isključivo na štampane medije poput novina i časopisa, ili na privatna poznanstva. Novi vijek donio je sa sobom i nove izvore i alate pretrage.
Najčešći kanali pretrage, prema istraživanju BCG-a, su sledeći:
Komercijalni kanali kao što su izdanja (novine, časopisi, oglasi), internet stranice sa ponudom poslova, stalne i povremene agencije za zapošljavanje, kao i treninzi za zapošljavanje
Javni kanali kao što su državne službe za zapošljavanje, uključujući centre za informisanje i onlajn servise
Preporuke – kao što su alumni mreže, prijatelji i rodbina
Direktni upiti kod poslodavaca (kao što su prijave preko sajta kompanije, kontakta sa zaposlenima…)
Uprkos raznovrsnosti izbora, 38 odsto poslodavaca koristilo je samo jedan kanal, a 26 odsto njih koristilo je drugi. Istraživanje je pokazalo da većina poslodavaca smatra internet najefikasnijim kanalom za pretragu poslova, njih čak 55 odsto. Iako, drugačiji kanali privlače drugačije kompanije. Prosječni poslodavci koji koriste internet kanale su mlađi i obrazovaniji od onih koji koriste klasične kanale. Ispitanici u istraživanju naveli su i kako im Internet pruža veću i širu ponudu poslova od ostalih kanala. Poslovni dnevnik