DETROIT, Generalni direktor Folksvagena (VW) Matijas Miler izvinio se američkoj javnosti zbog lažiranja podataka na eko-testovima o emisiji gasova iz VW-ovih dizel automobila, tokom svoje prve posjete Sjedinjenim Američkim Državama od izbijanja tog skandala prošlog septembra.
– Znamo da smo iznevjerili kupce, vlasti, regulatore i javnost u Americi – rekao je šef njemačkog proizvođača automobila juče na prijemu za medije uoči otvaranja sajma automobila u Detroitu, prenosi agencija Frans pres.
– Nama, meni je iskreno žao zbog toga i želio bih da se izvinim još jednom zbog lošeg postupka Folksvagena – dodao je on, ističući da je “najvažniji zadatak kompanije u 2016. da povrati povjerenje”.
Prema njegovim riječima, “ne radi se samo o tome da moramo da popravimo naše automobile, već moramo da obnovimo naš kredibilitet, takođe”.
Grupacija sa sjedištem u Volfsburgu je priznala da je u oko 11 miliona dizel automobila marke VW, “audi”, SEAT i “škoda” širom svijeta, ugradila uređaj sa softverom koji je lažirao podatke o emisiji gasova u laboratorijskim testiranjima, čime su zaobilaženi ekološki standardi sve dok američki regulator nije otkrio problem.
Američka vlada je tužila Folksvagen zbog instaliranja inkriminisanog uređaja u gotovo 600.000 vozila prodatih u Americi između 2009. i 2015. godine.
U tužbi se navodi da je VW ne samo namjerno prekršio propise o čistom vazduhu, već i da je opstruirao istragu prikrivanjem činjenica i davanjem pogrešnih informacija, uprkos javnim obećanjima kompanije da će sarađivati u istrazi.
U razgovoru sa novinarima, Miler je rekao da Folksvagen nije “kriminalni brend ili grupacija”, da je kompanija napravila “veliki” tehnički propust, ali da “nije imala namjeru” da obmane američku javnost ili regulatore.
Građanska tužba u SAD mogla bi da košta Folksvagen i više od 20 milijardi dolara, navodi Frans pres i dodaje da se njemački proizvođač automobila takođe suočava sa skupim opozivom vozila i najmanje 650 kolektivnih tužbi nezadovoljnih američkih kupaca. Tanjug