NJUJORK, Zaboravite na proizvode Epl i luksuzne parfeme, daleke 1948. godine ljudi su jedni drugima za Božić davali daleko skromnije poklone.
Američki magazin “Lajf” je malo istraživao i napravio spisak predmeta koji su bili najprodavaniji u vrijeme božićnih i novogodišnjih praznika u čuvenoj njujorškoj robnoj kući “Mejsis”.
Na prvom mjestu našla se danas potpuno zaboravljena platnena maramica koja je te 1948. godine kupljena u 300.000 primjeraka. Na drugom mjestu je pakovanje čestitki, na trećem su najlon čarape, na četvrtom hemijska olovka, a na petom muške gaće i to u plavoj boji.
Među top 10 najprodavanijih predmeta tokom trećeg poratnog Božića su i muške vunene čarape, pamučna bijela košulja, pidžama na pruge, škotski viski i ogrlica sa vještačkim perlama.
Pre 67 godina, bilo je, takođe, popularno pokloniti dječje gaćice, satensku kravatu, parfem “Suzi” i album bečkih valcera.
Većina je prije svega željela da svojim bliskim i voljenim daruje neku “praktičnu stvar”, nešto što će im dobro doći, što će potrajati i što će odmah moći da koriste.
Na cijeni nisu bili proizvodi tehnološkog razvoja koji će sedam decenija kasnije postati dominantni.
Prema istraživanju koje je sprovela agencija Diloit, pokloni koji će se ove godine najviše kupovati u SAD su bombonjere i knjige, a potom kozmetika, parfemi i CD-ovi. Biznis.ba