Ministar prometa i veza Federacije BiH Denis Lasić izjavio je kako se iduće godine, između ostalog, predviđa izrada projekta brzog puta od Mostara preko Širokog Brijega do granice s Republikom Hrvatskom.
Lasić je to izjavio u današnjem intervjuu za bh. izdanje Večernjeg lista u kojem se osvrnuo na dosadašnji rad te planove za iduću godinu.
Govoreći o prioritetima za iduću godinu, federalni ministar je istaknuo izgradnju dionice Počitelj – Zvirovići u dužini 11 km, zatim poddionice Donja Gračanica – Klopče u dužini 6 km, te poddionice Počitelj – Buna dužine 7 km i poddionice Zenica sjever (od ulaza u tunel Zenica) – Donja Gračanica u dužini 4 km.
Na upit kada će započeti radovi na dionici Počitelj – Mostar i jesu li osigurana finansijska sredstva za to, Lasić je kazao kako je priprema glavnih projekata, kao i osiguranje finansijskih sredstava za izgradnju ove dionice u završnoj fazi te se može reći da je izgradnja dionice autoputa na koridoru Vc Buna – Počitelj već sasvim izvjesna.
Što se tiče dionice od Tarčina do Konjica, federalni ministar je kazao kako je to jedna od najskupljih dionica na čitavom koridoru Vc, i nije u planu gradnje u sljedećoj godini.
“Zbog iznimno nepovoljnih reljefno-morfoloških karakteristika terena, najteža i najskuplja dionica je od Konjica do Mostara sjever. Gotovo dvije trećine trase nalaze se na objektima (tunelima, vijaduktima i mostovima). Zbog toga je neophodno izvršiti detaljnu analizu postojeće trase, ispitati njezinu isplativost, te provjeriti postoji li mogućnost pronalaženja novih tehničkih rješenja kojima će se ostvariti eventualne uštede. S obzirom na dužinu i kompleksnost ove dionice, te potrebnog vremena za njezinu izgradnju, potrebno je razmotriti mogućnost podjele dionice na više poddionica, te predvidjeti mogućnost izgradnje istih po različitim modelima, u ovisnosti od razine razrađenosti projektne dokumentacije”, kazao je Lasić.
Govoreći o brojnim projektima u okviru modernizacije puteva od 2015. do 2019. godine, kazao je kako su s Javnim poduzećem Putevi FBiH pripremili program koji se odnosi na izgradnju, rekonstrukciju i modernizaciju magistralnih puteva.
“Prema ovom programu, planirano je kreditno zaduženje od 150 miliona eura te dodatnih 20 miliona eura za saniranje šteta od poplava. Ovaj program se treba finansirati iz kredita EBRD-a, EIB-a i WB-a. Njime je planiran nastavak izgradnje magistralnom putu Stolac – Neum, obilaznice Mostara, nastavak radova na magistralnom putu Sarajevo – Tuzla na prijevoju Karaula, nastavak radova na magistralnom putu Bihać – Bosanska Krupa te određene obilaznice drugih gradova, izgradnja trakova za spora vozila na usponskim dionicama magistralnih puteva koje su prometno opterećene, te sanacija mostova i tunela. Uz to, aktuelizovaćemo odluku o novoj kategorizaciji javnih puteva te pokrenuti inicijativu za kreditno zaduženje kojim bi se sanirale određene prioritetni regionalni putevi koje će novom odlukom postati magistralni”, kazao je federalni ministar prometa i veza. Biznis.ba