BEOGRAD, Predstavnici srpskih i ruskih željeznica potpisali su u Beogradu ugovor o obnovi pruge Beograd – Bar na dionici Resnik-Valjevo, dužine 77 kilometara, koja će biti finansirana sa 80 miliona dolara ruskog kredita.
Ugovor su potpisali generalni direktor preduzeća “Infrastruktura Željeznice Srbije” Goran Maksić i generalni direktor kompanije ruskih željeznica “RŽD internešnel” Sergej Pavlov.
Radovi bi trebalo da počnu u martu 2016. godine i biće završeni u aprilu 2017. godine, poslije čega bi brzina vozova sa sadašnjih 30 do 50 kilometara na čas bila podignuta na 120 kilometara na čas.
Maksić je istakao da je to prva dionica barske pruge koja povezuje jadranski basen sa Koridorom 10 kroz Srbiju, koja će biti rekonstruisana i modernizovana.
Nakon rekonstrukcije, putovanje vozom između Resnika i Valjeva će, umjesto sadašnjih dva sata i 10 minuta, trajati sat i 15 minuta.
Pavlov je rekao da su srpske željeznice najbolji inostrani partner Rusije te najavio da će 15. decembra iz Moskve krenuti za Beograd prva dva od ukupno 27 ruskih vozova, koje je Srbija kupila od Rusije zahvaljujući sredstvima ruskog kredita od 100 miliona dolara.
Pavlov je rekao da se isporuka prva dva voza realizuje čak dva mjeseca prije roka – prenijeli su beogradski mediji.
Generalni direktor Saobaćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović rekao je da na barskoj pruzi generalni remont nije obavljen 40 godina, zbog čega vozovi i idu 30 do 40 kilometara na čas.
Ignjatović je dodao da na cijeloj pruzi ima 254 tunela i 234 mosta, po čemu je gradnja te pruge bila jedna od najtežih u Evropi.
Putovanje vozom od Beograda do Bara 2012. godine trajalo je 11 sati i 16 minuta. Srna