RIM, Potrošačko povjerenje je u Italiji ovog mjeseca bilo na najvišem nivou u istoriji, dostigavši 118,4 poena u odnosu na 117 poena iz oktobra, prenio je italijanski Zavod za statistiku, Istat.
Indeks je najviši od januara 1995, otkako se izračunava, a na povjerenje potrošača su tek marginalno uticali ovomjesečni teroristički napadi u Parizu, dijelom zbog toga što su podaci o povjerenju mahom prikupljeni u prvoj polovini mjeseca, navodi Istat, a prenosi agencija ANSA.
Potrošačko povjerenje važan je faktor za ekonomiste, budući da ljudi generalno manje troše kada su pesimistični u pogledu ekonomske klime, što značajno utiče na privrednu prognozu.
Italija se ove godine vratila na staze rasta nakon višegodišnje recesije.
Istat je takođe saopštio da je poslovno povjerenje u Italiji u novembru bilo na najvišem nivou od oktobra 2007, pre izbijanja globalne finansijske krize. Indeks poslovnog povjerenja je ovog mjeseca porastao na 107,1 sa 107 poena iz oktobra, a najviše je porastao optimizam u građevinskom i uslužnom sektoru. Povjerenje u prerađivačkom i maloprodajnom sektoru je, sa druge strane, smanjeno. Tanjug