BERLIN, Potrošačko povjerenje u Njemačkoj palo je u novembru četvrti uzastopni mjesec, budući da su potrošači zabrinuti zbog rekordnog priliva izbjeglica i tražilaca azila, pokazala je anketa istraživačke kompanije GfK.
Mjesečni indeks povjerenja, kog izračunava GfK na osnovu anketiranja 2.000 potrošača, pao je ovog mjeseca 0,2 odsto na 9,4 poena, a stopa pada nešto je slabija u odnosu na septembarsku i oktobarsku, prenosi agencija Frans pres.
“Uporno snažan priliv tražilaca azila dovodi do potonuća optimizma u pogledu ekonomije”, navodi GfK.
Njemačka ove godine očekuje oko milion izbjeglica. Oko 40 odsto ispitanika navelo je da očekuju rast nezaposlenosti u svjetlu izbjegličke krize, iako uglavnom ne očekuju da će ostati bez posla.
“Raspoloženje građana je trenutno dosta pesimističnije u odnosu na realno stanje u privredi i prognoze stručnjaka koji za 2016. predviđaju rast bruto domaćeg proizvoda od 1,6 odsto”, navodi kompanija.
Očekivanja u pogledu rasta plata takođe su snižena, ali je spremnost na potrošnju blago porasla uoči božićne sezone. GfK predviđa da će indeks povjerenja domaćinstava u decembru dodatno oslabiti na 9,3 poena. Tanjug