SARAJEVO, Na Četvrtom samitu 16 zemalja centralne i istočne Evrope i Kine, kao i na bilateralnim sastancima sa predstavnicima kineske Vlade, predsjedavajući Savjeta ministara BiH Denis Zvizdić otvorio je perspektive ulaska kineskih investitora u BiH.
On je istakao značaj novih modela finansiranja koji su neophodni da bi se održao kontinuitet građenja.
Zvizdić je naglasio da je potrebno kombinovati druge modele s tradicionalnim zajmovima, da bi se ubrzala izgradnja autoputa i brzih cesta.
Direktor preduzeća “Autoceste” Federacije BiH /FBiH/ Jasmin Bučo i direktor preduzeća “Autoputeva Republike Srpske” Dušan Topić prezentovali su nove projekte izgradnje autoputeva i brzih cesta koje bi mogle finansirati kineske kompanije i banke.
Bučo je rekao da treba zauzeti proaktivan stav prema ovoj zemlji, jer Kina sa izgrađenih 110.000 kilometara autoputeva je na prvom mjestu u svijetu, saopšteno je iz “Autocesta”.
On je istakao prednost o pravcima saradnje i mogućim ulaganjima kineskih investitora u oblast transporta u BiH, posebno nastavak izgradnje autoputa na Koridoru “Pet ce”, što predstavlja ključni infrastrukturni regionalni i evropski projekat od vitalnog značaja za BiH.
Preduzeće “Autoceste” pripremilo je i prezentovalo šest projekata za izgradnju novih 107 kilometra autoputa.
Riječ je o dionicama na lokalitetima Zenice, Žepča do Doboja, potom južni dio Koridora “Pet ce” Konjic – Mostar – Buna.
Navedene dionice spremne su za izgradnju, završeni su idejni projekti studije izvodljivosti i dobijene ekološke dozvole.
Prezentovan je i projekat izgradnje brze ceste Lašva – Travnik, dužine 24 kilometra, koji bi se gradio modelom koncesije projektuj – finasiraj – izgradi – vrati naručiocu. Ovaj transportni pravac se nalazi na novoj osnovnoj evropskoj transportnoj mreži.
Zvizdić je poručio učesnicima samita da BiH ima najveći potencijal za domaća i strana ulaganja upravo u sektoru transporta i iz tog razloga predložio je da BiH početkom naredne godine bude domaćin ekonomskog foruma, koji bi se fokusirao na infrastrukturu, turizam i proizvodne kapacitete. Srna