SARAJEVO, Drvni sektor BiH raspolaže ogromnim potencijalima, što dokazuje ostvareni suficit u ovoj oblasti koji na godišnjem nivou iznosi više od 200 odsto, izjavio je danas u Sarajevu direktor Instituta za edukaciju Spoljnotrgovinske komore /STK/ BiH Duljko Hasić.
Na seminaru o temi “Kako poslovati sa Njemačkom, sa posebnim osvrtom na drvnu industriju i namještaj”, koji je organizovala Komora u okviru DIHK-CEFTA projekta, Hasić je rekao da je cilj da u drvnoj industriji BiH budu uvedeni standardi kako bi se proširilo tržište, naročito EU.
“Neophodno je uvođenje odgovarajućih standarda koje treba primijeniti u svim oblastima, a danas je prilika da nam stručnjaci iz Njemačke govore o njima. Na taj način ćemo uspjeti podići konkurentsku sposobnost naših izvoznika, unaprijediti njihove izvozne performanse, te omogućiti da privredni subjekti i u ovoj oblasti ostvare odgovarajuće kompetencije, u odnosu na ostale na tržištu EU”, istakao je Hasić.
Prema njegovim riječima, na današnjem seminaru privredni subjekti će se upoznati o neophodnostima uvođenja evropskih standarda, unapređenju, kako izvoza, tako i proizvodnje, te smanjenju troškova i povećanju produktivnosti u oblasti drvoprerađivačkog sektora.
Njemački ekspert u oblasti međunarodne trgovine Hato Brener rekao je da BiH ima kvalitetnu sirovinu, dobru drvnu industriju koja ima dugu tradiciju, a kada je riječ o proizvodnji namještaja, BiH ima dobro znanje.
Prema njegovim riječima, to su sve dobri preduslovi da se poveća izvoz gotovih proizvoda u Njemačku, koji nije dovoljno velik, jer je ova zapadnoevropska zemlja veliki uvoznik namještaja.
Brener je istakao da BiH premalo posluje sa Njemačkom, te dodao da je seminar dobra prilika da se privrednici iz BiH informišu o uslovima koje moraju ispuniti da bi povećali izvoz u ovu zemlju.
“Morate maksimalno voditi računa o kvalitetu proizvoda, ispoštovati termine isporuke i morate se nakon isporuke i dalje baviti svojim komitentom i kupcem”, naglasio je Brener, te dodao da ako ne postoji kvalitet, ne postoji ni šansa za izvoz na njemačko tržište.
Da bi se povećao izvoz u Njemačku, Brener smatra da privrednici iz BiH moraju uspostaviti kontakt na njemačkom jeziku, njihove firme moraju imati dobru veb stranicu koja će biti i na njemačkom jeziku, te kvalitetne prospekte. Srna