PEKING, Transakcije na platformi kineskog diva za elektronsku trgovinu skočile su 28 odsto u tromjesečju završenom u septembru, uprkos usporavanju rasta druge najveće svjetske privrede, saopšteno je danas iz te kompanije.
Prema Alibabinom izvještaju, bruto obim prodaje iznosio je 112 milijardi dolara (713 milijardi juana) u tri mjeseca zaključno sa septembrom, navodi se u saopštenju kompanije, a prenosi agencija AFP.
“Ovo je bio moćan kvartal za Alibaba Grupu, uz snažan rast u svim segmentima, sa naročito dobrim rezultatima u pogledu kupovina putem mobilnih uređaja”, izjavio je generalni direktor kompanije, Danijel Džang.
Poslije godina vratolomnog rasta, rukovodstvo kineske Komunističke partije nastoji da preustroji privredu na “novi standard” sporijeg, održivijeg rasta, koji će biti podstican tražnjom potrošača a ne investicijama i izvozom kao u prošlosti, navodi francuska agencija.
Kompanija poput Alibabe, koju često porede sa američkim “Amazonom” i Ibejom (eBay), i koja drži više od 90 odsto onlajn tržišta u Kini, od krucijalnog je značaja u tom procesu.
Prihodi Alibabe u kvartalu završenom u septembru porasli su 32 odsto na godišnjem nivou, na 3,49 milijardi dolara (22,17 milijardi juana), nadmašivši prognoze analitičara u anketi “Blumberga”, koji su očekivali 21,3 milijarde juana.
Neto profit, isključujući dobitke od ulaganja, skočio je 36 odsto na 1,46 milijardi dolara (9,25 milijardi juana), navodi se u saopštenju kompanije. Tanjug