ŠANGAJ, Kompanija Ford motor planira da uloži 11,4 milijarde juana (1,6 milijardi evra) u narednih pet godina u istraživanje i razvoj u Kini, da bi ojačala svoju poziciju na najvećem svjetskom automobilskom tržištu.
Ford je brzo zauzeo udio na tržištu Kine posljednjih godina, prilagođavajući se ukusu kineskih vozača, prije svega na uštrb japanskih konkurenata, prenosi Rojters.
Američka kompanija, sa sjedištem u Mičigenu, sada zauzima peto mjesto među stranim proizvođačima automobila u pogledu zastupljenosti na kineskom tržištu, poslije Dženeral motorsa, Folksvagena, Hjundai motora i Nisan motora.
Ford je danas najavio i lansiranje dva modela automobila na kineskom tržištu, i to električno hibridno vozilo “C-MAX enerdži”, i klasično hibridno vozilo “mondeo”, kao i da će do 2020. godine ponuditi kineskim kupcima hibridna, električna hibridna i potpuno električna vozila.
Kineske vlasti, u borbi protiv zagađenja vazduha, pokušavaju da podstaknu upotrebu električnih vozila, ali to tržište se sporo razvija, prije svega zbog nedovoljne infrastrukture, navodi britanska agencija. Tanjug