LONDON, Kompakt diskovi na koje je prosječan građanin ove zemlje odavno navikao (uglavnom u piratskoj verziji), u svijetu se sve slabije prodaju: već tri godine za redom njihova ekonomska krivulja ide na dole.
Koliko god da vam zvuči nevjerovatno, prodaja gramofonskih ploča svakim danom je sve unosnija u cijelom svijetu.
Kompakt diskovi na koje je prosječan građanin ove zemlje odavno navikao (uglavnom u piratskoj verziji), u svijetu se sve slabije prodaju: već tri godine za redom njihova ekonomska krivulja ide na dole.
Razlog za to leži u činjenici da ljudi više neće da kupuju diskove, kad mogu da ih besplatno preuzimaju ili gledaju na servisima kao što su Jutjub, Vevo, Spotifaj.
Međutim, prodaja vinila generiše više novca muzičkoj industriji nego sva ova tri pomenuta servisa zajedno.
Iako servisi koji su dostupni na internetu zarađuju više novca nego ikad, upravo prodaja ploča daje pravu zaradu muzičarima i vlasnicima producentskih kuća.
Prema podacima koje je dostavilo Američko udruženje diskografskih kuća RIAA, prodaja vinila porasla je u Sjedinjenim Državama za 52 odsto u posljednjih 12 mjeseci. Ništa lošije nije ni u Evropskoj uniji.
Da li će se neko od srpskih preduzetnika osmijeliti da krene u avanturu zvanu “štampanje ploča”? Nezavisne novine