NOVI SAD, Predstojeći četvrti Dunavski biznis forum u Novom Sadu prilika je da se međunarodnoj javnosti predstave potencijali Srbije kao jedne od najpoželjnijih destinacija za investiranje, izjavio je direktor kompanije „Media Invent“ Vlado Markanović.
Za taj međunarodni skup, koji će biti održan od 7. do 9. oktobra na novosadskom Univerzitetu i u Skupštini Vojvodine, učešće je najavilo više od 1.000 privrednika, naučnika i stručnjaka različitih oblasti iz svih 14 zemalja Podunavskog regiona.
Osnovni zadatak Dunavskog biznis foruma, osnovanog u saradnji privatnog i javnog partnerstva „Media Inventa“ i Pokrajinske vlade AP Vojvodine, jeste da „promoviše Dunavsku strategiju i da ubrza sprovođenje tog veoma važnog dokumenta za efikasnije korišćenje potencijala zemalja kroz koje protiče Dunav“, napomenuo je Markanović.
Istakavši izuzetne rezultate prethodna tri foruma, naročito mnoga internacionalna priznanja tom projektu, on je posebno naglasio značaj takvog „povezivanja ljudi, ideja i tržišta pre svega radi racionalnog, efikasnog i korisnog privređivanja u ovom delu Evrope“.
Teme na predstojećem skupu obuhvatiće prioritete i stubove razvoja u okviru Dunavske strategije a jedna od njih je „Diplomatija u službi privrednog povezivanja i razvoja Dunavskog regiona“.
Biće razmatrana i pitanja konkurentnosti, preduzetništva, energetike, agrara, novih tehnologija, javne uprave, medija i druga.
Organizatori Dunavskog biznis foruma će, sad već po tradiciji, dodjeliti priznanja „Dunavski kapetan“ – za najbolji nacionalni biznis i „Dunavski cvet“ – za ličnosti koje su najviše doprinele sprovođenju Dunavske strategije.
Prvi „Dunavski cvet“ dodeljen je sadašnjem evropskom komesaru za susjedsku politiku i proširenje EU Johanesu Hanu, a dobitnici su bili i direktor Instituta evropskih regiona u Salcburgu Franc Šausberger i dirigent Zubin Mehta. Tanjug