STANARI, Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Neđo Trninić prisustvovao je početku radova na izgradnji mosta preko rijeke Ukrine u Dragalovcima u opštini Stanari, u vrijednosti 1.147.116 KM, i tom prilikom istakao da Vlada Srpske ne zanemaruje razvoj putne infrastrukture.
Trninić je najavio da će, u okviru ovog projekta, biti obezbijeđeno dodatnih 660.000 KM za saniranje klizišta.
“Otvaramo danas radove na izgradnji novog mosta između nove opštine Stanari i Prnjavora. Postojeći, koji je napravljen još davnih 50-tih godina, prilagođen za jednosmjerni saobraćaj, je prilično oštećen zbog čega je ograničena nosivost do pet tona. To je usporavalo komunikaciju na ovoj dionici”, rekao je Trninić.
Most se nalazi na dionici regionalnog puta Gornja Vijaka dva – Razboj. Rok za izvođenje radova je šest mjeseci.
Most će biti dugačak 81,1 metar, sa širinom kolovozne trake od 5,5 metara i dvije pješačke staze širine 80 centimatara. Most će sa svim elementima imati četiri rasponska stuba od 27,5 metara.
Direktor preduzeća “Putevi Republike Srpske” Duško Gojić naveo je da do kraja građevinske sezone u roku od šest mjeseci treba urediti regionalni put R474 sa tri kritične tačke.
Gojić je naveo da će se dodatno izvršiti zahvati na sanaciji jednog klizišta iz pravca opštine Prnjavor prema Stanarima, te rekonstrukcija oko jednog kilometra klizišta.
Direktor preduzeća “Prijedorputevi” iz Prijedora Radenko Crnogorac rekao je da će nastojati da, primjenom novih tehnologija i uz dobre vremenske uslove, skrati rok izvođenja radova.
On je naveo da se tokom većeg dijela izvođenja radova neće morati mijenjati trenutni režim saobraćaja, ali će u krajnjoj fazi zbog preklapanja starog i novog mosta morati koristiti lokalne obilaznice.
Načelnik opštine Stanari Dušan Panić rekao je da će se izgradnjom novog mosta ukloniti postojeće “usko grlo” u putnoj komunikaciji koje datira još od 2004. godine.
Panić je podsjetio da je opština obezbijedila tehničke i organizacione uslove za izgradnju novog mosta.
Postojeća konstrukcija mosta u Dragalovcima datira iz pedesetih godina prošlog vijeka, a nalazi se na ušću Male Ukrine u Veliku Ukrinu, te iza mosta nastaje Ukrina.
Most se nalazi na nepovoljnom mjestu na trasi puta i predstavlja “crnu tačku”, a došlo je do pojave poprečnih pukotina duž cijele ploče kolovoza, zbog čega je obustavljen saobraćaj preko mosta za vozila čija ukupna masa prelazi pet tona.
Postojeći most, osim što nema zadovoljavajuću nosivost, nema ni zadovoljavajuće elemente širine, te je predviđen za jednosmjerni saobraćaj.
Elaborat o izmjeni režima saobraćaja je obaveza ugovorenog izvođača radova, a za njega se mora dobiti saglasnost Ministarstva saobraćaja i veza Republike Srpske.
Građevinsku dozvolu za gradnju novog mosta izdalo je Ministarstvo za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske 18. marta, a stručno-tehnički nadzor nad izgradnjom mosta obavljaće preduzeće “Inkoprom” iz Banjaluke. Srna