NJUJORK, Američka prehrambena kompanija Kelogs zabraniće do 2018. godine upotrebu vještačkih boja i aroma u svojim žitnim pahuljicama širom svijeta.
“Radimo na tome da povučemo boje i vještačke ukuse iz svih naših marki žitnih pahuljica. Naš cilj je da one budu potpuno prirodne do 2018”, izjavio je za AFP portparol kompanije, Kris Čarls.
Trenutno je 75 odsto žitnih pahuljica koje se prodaju u Sjevernoj Americi bez vještačkih boja, a više od 50 odsto je bez pojačivača ukusa.
“Ova odluka je donijeta kako bi se prilogodili ukusu potrošača, posebno američkih. Slušanje i prilagođavanje izmjenjenim potrebama potrošača je ono što ljudi od nas očekuju, zato smo odlučili da im pružimo ono što žele”, rekao je Čarls.
Kompanija napušta sintetičke sastojke iz zdravstvenih razloga, kao deo trenda u američkoj prehrambenoj industriji. Američki lanac brze hrane Mekdonalds je tako prestao da služi u restoranima u matičnoj zemlji piletinu uzgajanu na antibioticima.
Kelogs je u drugom ovogodišnjem tromjesečju, kao njegov suparnik Dženeral Mils koji trenutno bilježi pad prodaje, ostvario promet od 3,5 milijardi dolara, što je 5,1 odsto manje nego u istom periodu 2014.
Neto profit je pao 24,4 odsto na 223 miliona dolara.
Grupa trenutno prolazi kroz proces promjene. Osim novih “prirodnih” proizvoda, kompanija sprovodi i program smanjenja troškova.
Kompanija Kelogs prošle godine je platila kaznu od pet miliona dolara zato što je Kashi proizvode označila kao “prirodne”, bez veštačkih dodataka, a laboratorijskim istraživanjem je utvrđeno da se u njenim pahuljicama i ostalim prozvodima koristi 100 odsto GMO kukuruz. Tanjug