BANJALUKA, Pruga Višegrad – Vardište u narednom periodu trebalo bi da bude remontovana prvenstveno zbog njenog značaja u korištenju u turističke svrhe.
Za provođenje ovih aktivnosti zadužena su ministarstva saobraćaja Republike Srpske i Srbije zajedno sa željeznicama Srbije i Srpske, rečeno je u Ministarstvu saobraćaja i veza Republike Srpske.
Prema njihovim navodima, da bi se pruga dovela u stanje nesmetanog i bezbjednog odvijanja saobraćaja potrebno je obezbijediti nešto više od 400.000 KM, ali “Željeznice Republike Srpske” nemaju finansijske mogućnosti da to samostalno učine.
Za kompletno uređenje pruge i objekata uz prugu, uključujući stanične zgrade Vardište i Višegrad, uređenje saobraćajnog prostora za smještaj osoblja u Višegradu, niske perone u Dobrunu, ugradnju okretnice u Višegradu, signalizaciju i drugo potrebno je oko 1,5 miliona KM.
Na nedavno održanoj zajedničkoj sjednici vlada Republike Srpske i Srbije donesen je i zaključak kojim se zadužuju ministarstva saobraćaja Srpske i Srbije da sa željeznicama provedu aktivnosti da se pruga Šid – Bijeljina, koja prolazi kroz Republiku Srpsku u dužini od 18 kilometara i koja je u vlasništvu “Željeznica Srbije” prenese u svojinu “Željeznica Republike Srpske”.
“Na ovaj način bi se zaštitili željeznička imovina i željezničko zemljište od propadanja i otuđivanja i stvarile pretpostavke za ulaganje i osposobljavanje ove pruge za otvaranje putničkog saobraćaja”, navode u Ministarstvu saobraćaja i veza Srpske. Srna