BANJALUKA, Više od 70 odsto predviđenih radova na izgradnji prve dionice autoputa Banjaluka-Doboj, od Prnjavora do Doboja, dužine 36,6 kilometara, završeno je, rečeno je u Javnom preduzeću “Autoputevi Republike Srpske”.
Radi se punim intenzitetom i najveći i najznačajniji objekat na ovoj dionici, most preko rijeke Bosne u mjestu Kladari, kod Doboja, najvećim dijelom je završen, kao i kompleks Centra za održavanje i kontrolu saobraćaja u Johovcu.
U ovom preduzeću ističu da su i ostali objekti na trasi – mostovi, nadvožnjaci, podvožnjaci i propusti, takođe, u završnoj fazi.
Osim toga, izvode se radovi na završnom sloju nasipa, kolovoznoj odvodnji, sanaciji kosina, lokalnim i pristupnim putevima, a do danas je asfaltirano više od 10 kilometara trase u oba pravca.
U ovom preduzeću navode da se intenzivni radovi odvijaju i na izgradnji tunela Slatinci, kao i potpornog zida u dubokom usjeku u neposrednoj blizini tunela.
Ovi radovi su zbog prošlogodišnjih obilnih padavina morali da budu odgođeni duži period.
U preduzeću “Autoputevi Republike Srpske” kažu da su katastrofalne prošlogodišnje poplave i nepovoljni vremenski uslovi za izvođenje građevinskih radova tokom cijele prošle građevinske sezone dijelom usporili planiranu dinamiku, ali da svi učesnici čine velike napore da se nadoknadi propušteno.
Radovi na prvoj dionici autoputa Banjaluka-Doboj, od Prnjavora do Doboja, koju projektuje i gradi konzorcijum “Integral inženjering” Laktaši i “Granit” Skoplje, a koji se finansiraju iz kreditnih sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj, u iznosu od 180 miliona evra, počeli su u novembru 2012. godine.
Planiranom dinamikom teku i radovi na drugoj dionici autoputa od Banjaluke do Prnjavora, dužine 35,3 kilometra, koju, takođe, projektuje i gradi konzorcijum “Integral inženjering” Laktaši i “Granit” Skoplje, a koji se finansiraju iz kreditnih sredstava Evropske investicione banke u iznosu od 160 miliona evra.
Ovi radovi su počeli u septembru 2014. godine.
Do završetka glavnog projekta na ovoj dionici, izvođač vrši pripremne radove, te dio zemljanih i drugih radova, koji se mogu izvoditi na osnovu odobrenog idejnog projekta i izdate građevinske dozvole.
Ovi radovi obuhvataju obilježavanje i čišćenje terena, rušenje objekata na trasi, te iskop humusa, široki iskop sa obradom podtla i izrada prvog sloja nasipa radi zaštite izvedenog podtla i slično.
Izvođač radi i na iskopu drenažnih kanala, uređenju manjih vodotoka u smislu privremenog skretanja od trase autoputa, izmještanja instalacija, te vrši nabavku i deponovanje materijala za izradu nasipa.
Prema informacijama iz Javnog preduzeća “Autoputevi Republike Srpske” započeli su i pripremni radovi na izgradnji mosta na rijeci Vrbas. Srna