ZAGREB, U Hrvatskoj konstantno raste kupovina preko interneta budući da su nestale carinske barijere poslije ulaska zemlje u Evropsku uniju, a podaci za maj pokazuju da 81 odsto korisnika kartica povremeno kupuje onlajn u odnosu na 73 odsto koliko je to radilo u istom mjesecu prošle godine.
Poslije priključenja Hrvatske Uniji, 30 odsto korisnika kartica povećalo je veb-potrošnju.
Prema rezultatima istraživanja Masterindeksa (MasterIndex), 28 odsto ispitanika je u internet-šopingu jednom nedjeljno do dva puta mjesečno. Najviše kupuju odjeću, obuću i modne dodatke (60 odsto), zatim elektroniku (48 odsto), a samo 17 odsto njih pazari u domaćim veb-trgovinama, piše Večernji list.
Onlajn kupuju uglavnom zbog povoljnijih cijena i popusta (71 odsto), a polovina njih zato što ne moraju fizički da idu u prodavnicu.
Poraslo je i korišćenje beskontaktnih plaćanja sa 15 odsto u maju prošle godine na 35 odsto u maju 2015.
Među mobilnim plaćanjima najpopularnija su ona SMS-om, koje koristi 80 odsto ispitanika, a sa 20 na 26 odsto rastao je i m-banking. Tanjug