BERLIN, Potrošačko povjerenje u Njemačkoj, uprkos svim očekivanjima, poboljšano je na kraju maja, pa su potrošači sve više raspoloženi za kupovinu.
Odgovarajući indeks, koji obračunava Gfk na osnovu ankete među potrošačima, pokazuje vrijednost od 10,2 poena za predstojeći juni (prema 10,1 za maj), što je njegov najviši nivo počev od oktobra 2001, prenosi Rojters.
Analitičari su prosječno predvidjeli da će ovaj indeks za jun vrijediti 10,00 poena.
Snažna tražnja njemačkih domaćinstava i niska inflacija doprinijeli su poboljšanju ukupnog potrošačkog povjerenja u nacionalnu ekonomiju, ističu stručnjaci GfK-a.
Najniža stopa zaposlenosti od ujedinjenja (1990), kao i rast zarada i povoljne kamatne stope, uticali su na to da potrošači nastave da više kupuju, pa potrošnja domaćinstava, kako se navodi, zamijenjuje izvoz kao glavni motor rasta najveće evropske ekonomije.
Prema ovom istraživanju, njemački potrošači nisu pretjerano zabrinuti zbog nove epizode grčke krize, mada ističu da ih opterećuje neizvjesnost u vezi eventualnog izlaska Atine iz evrozone, kao i ukrajinski konflikt i nasilja na Bliskom Istoku. Tanjug