LONDON, Kompanija Epl je ponovo od Gugla preuzela titulu najvrijednijeg svjetskog brenda, prema ovogodišnjoj listi “BrandZTM Top 100” najvrijednijih globalnih brendova, koju su danas objavile kompanije WPP i “Milvord Braun”.
Vrijednost brenda Epl skočila je 67 odsto na godišnjem nivou, dostigavši 247 milijardi dolara, dok je vrijednost Gugla porasla devet odsto na 173, 7 milijardi dolara, navodi se u informaciji WPP i “Milvord Brauna” dostavljenoj Tanjugu.
Treći na listi najvrijednijih brendova je Majkrosoft, težak 115 milijardi dolara, 28 odsto više nego prošle godine.
Iako se Eplov sat pokazao kao izuzetno popularan, uspjeh posljednje serije telefona “ajfon6” glavni je pokretač jačanja brenda Epl.
Ukupna vrijednost top 100 globalnih brendova trenutno iznosi 3,3 biliona dolara, 14 odsto više u odnosu na 2014. i čak 126 odsto više u odnosu na period prije 10 godina kada je lista lansirana.
Među prvih 10 najvrijednijih brendova u svijetu su i IBM, Viza, AT&T, Verajzon, Koka-kola, “Mekdonalds” i Marlboro.
Na listi najvrijednijih evropskih brendova vodeće mjesto i ove godine zauzima SAP, čija je vrijednost porasla pet odsto, na 38,2 milijarde dolara, a slijedi Dojče Telekom, vrijedan 33,8 milijardi dolara, ili 18 odsto više nego prošle godine.
Preostali evropski brendovi na listi su “Luj Viton”, BMW, Loreal, Zara, Mercedes, Movistar, Erme i Orandž.
Evropski brendovi nastavili su da dominiraju i u sektoru luksuznih proizvoda, gdje zauzimaju osam od 10 vodećih pozicija. Tanjug