VAŠINGTON, BERN, Američki lanac restorana brze hrane Mekdonalds (McDonalds) u aprilu je zabilježio nešto manji pad prodaje od očekivanog, zahvaljujući dobroj posjeti u svojim lokalima u Njemačkoj i Velikoj Britaniji.
Prodaja Mekdoldsa na globalnom nivou u posmatranom mjesecu opala je 0,6 odsto, u odnosu na april prošle godine, dok su analitičari u prosjeku očekivali pad od 1,9 odsto, saopšteno je iz te kompanije, a prenosi švajcarski list 24 sata.
Što se tiče aktivnosti po regionima, u SAD-u, najvećem tržištu za ovu kompaniju, prodaja je bila u padu za 2,3 odsto, što je ipak manje od predviđenog (2,7 odsto). Riječ je o 13. mjesečnom padu prodaje zaredom, koji se najviše duguje snažnoj aktivnosti konkurencije.
U regionima Azija-Pacifik i Bliski Istok-Afrika, prodaja Mekdonaldsa u aprilu je smanjena 3,8 odsto, na godišnjem nivou, dok je konzenzus analitičara predviđao pad od 5,8 odsto.
Na tržištu Australije ostvaren je dobar rezultat, ali se u Japanu još osjećaju posljedice prehrambenog skandala iz 2014. zbog neispravnog mesa, dodaje se u saopštenju.
Istovremeno, u evropskim restoranima Mekdonaldsa zabilježen je rast prodaje od 1,0 odsto ( za razliku od predviđenih -0,1 odsto), zahvaljujući dinamici u Velikoj Britaniji i Njemačkoj, koja je kompenzovala negativne trendove u Francuskoj i Rusiji.
Na dobar evropski rezultat, kako se navodi, uticale su i uspješne promotivne kampanje “Porodica” i “Doručak”. Tanjug