PARIZ, Francuska kompanija Kering, jedan od globalnih lidera u sektoru luksuzne odjeće i modnih dodataka, u prvom kvartalu ostvarila je manje prihode od očekivanih, usljed osjetnog pada prodaje njene glavne marke “guči” koja se upravo nalazi u fazi oporavka i repozicioniranja.
Ovaj luksuzni brend, koji učestvoje sa više od 60 odsto u ukupnom profitu Keringa, imao je pad prodaje od 7,9 odsto u prvom kvartalu, na godišnjem nivou, poslije pada od 0,5 odsto u posljednjem tromjesečju 2014. i pada od 1,1 odsto za cijelu prošlu godinu, prenosi Rojters.
Analitičari su predvidjeli da će marka “guči” zabilježiti pad u prvom kvartalu, ali po znatno nižoj stopi, od 3,0 do 5,0 odsto.
Na loš rezultat “gučija” uticala je i nepovoljna uporediva osnova za japansko tržište, gdje je prodaja u prvom kvartalu prošle godine skočila 30 odsto prije stupanja na snagu odluke o podizanju stope poreza na dodatu vrijednost (u aprilu). Na slabu ukupnu prodaju ove marke uticao je i pad na azijskom tržištu (izvan Japana) i to od 10 odsto u odnosu na isti kvartal 2014.
U Evropi prodaja iste marke bila je u porastu zahvaljujući prilivu turista i padu evra, dok je u SAD-u ostala stabilna.
Druga značajna marka ove kompanije, “botega veneta”, vrlo prisutna u kineskim provincijama Honkong i Makao (19 odsto ukupne prodaje u 2014), usporila je rast na 3,1 odsto, zbog pada broja kineskih turista u ovim regionima, dok je marka “sen loran” nastavila s rastom i to po stopi od 1,2 odsto na globalnom nivou.
Ukupni prihodi Keringa u prvom kvartalu vrijedili su 2,65 milijardi evra, uz nominalni rast od 11,4 odsto, podstaknut povoljnim valutnim efektom, usljed pada vrijednosti evra. Tanug