BEČ, Bruto prihodi od Evrosonga mogli bi da dostignu ukupnu vrijednost od 38,1 milion evra, od čega bi 27,8 miliona evra moglo direktno da pripadne Gradu Beču, procijenio je bečki Institut za privredna istraživanja IHS.
Rezultati istraživanja o ekonomskom efektu predstojećeg Evrosonga za Grad Beč, koje je danas objavio ovaj renomirani institut, pokazali su da se ukupna reklamna vrijednost ovog muzičkog događaja procjenjuje na 100 miliona evra.
Dodatno se očekuju prihodi od poreza u visini od 16 miliona evra, od kojih najveći dio od 6,2 miliona evra pripada državi, prenijela je agencija Fena.
Socijalno osiguranje će dobiti 5,9 miliona evra, Grad Beč 900.000 evra, ostalih osam pokrajina 1,6 miliona evra, a lokalne zajednice 900.000 evra.
Zahvaljujući ovoj velikoj manifestaciji stvorena su radna mjesta koja odgovaraju broju od 562 zaposlenja na puno radno vrijeme u godišnjem prosjeku, od tog broja 416 u Beču, pokazalo je istraživanje IHS-a.
Najviše će profitirati hotelijerstvo i gastronomija, zatim umjetničke djelatnosti, radio i tv-stanice, reklamna industrija i agencije za istraživanje tržišta.
Beč očekuje oko 30.000 noćenja oko 23. maja kada se održava 60. Eurovision Song Contest.
Bečka turistička zajednica upozorila je hotelijere da ne postanu gladni profita jer je utisak posjetilaca pođednako važan kao direktni efekat.
“Evrosong nam donosi globalnu pozornicu kako bismo predstavili svoje dvije glavne snage – muziku i naše gostoprimstvo”, objasnio je turistički direktor Norbert Ketner.
Oko 1.700 novinara izvještavaće iz Beča, a 200 miliona gledalaca pratiti Evrosong putem malih ekrana.
“Imamo mogućnost da se predstavimo na međunarodnom nivou. To se ne može platiti, a sa normalnim sredstvima za marketing nam to nikako ne bi uspjelo”, naglasio je Kurt Golovicer, direktor dvorane Štathale u kojoj se održava Evrosong. Tanjug