NJUJORK, Američka kompanija sportske opreme Najki (Nike) ostvarila je u trećem tromjesečiju fiskalne 2014/2015, koja se završava 31. maja, rast neto profita i prihoda.
Neto profit je na godišnjem nivou porastao 16 odsto na 791 milion dolara, dok je prihod povećan 7,0 odsto na 7,42 miljarde dolara, što je ispod očekivanih 7,62 miliona dolara.
“Rezultati kompanije iz trećeg tromješečja pokazuju da naša strategija rasta funkcioniše čak i u teškim makroekonomskim okolnostima”, podvukao je izvršni direktor Mark Parker u današnjem saopštenju.
“U posljednja tri mjeseca, makroekonomske okolnosti su postajale sve teže i teže”, objasnio je direktor.
Najki je u trećem tromjesečju fisklne godine ostvario rast prodaje od 21 odsto u zapadnoj Evropi gdje se njegov glavni konkurent Adidas suočava sa teškoćama u poslovanju.
U Kini je u navedenom periodu ostvaren rast prometa od 17 odsto a porudžbine su porasle 23 odsto.
U Brazilu rast je bio prilično skroman zbog nestabilnih makroekonomskih prilika u toj zemlji. Tanjug