MOSKVA, Neto profit ruskog proizvođača aluminijuma Rusala prošle godine je bio 870 miliona dolara, u poređenju sa čistim gubitkom od 598 miliona dolara godinu dana ranije, saopštila je kompanija.
Bruto profit EBITDA (prije plaćanja kamata, poreza na dobit i amortizacije) povećan je 2014. godine 2,3 puta, na 1,51 milijardi dolara, dok je 2013. bio 651 milion dolara, prenio je sajt Finmarket.ru.
Ukupni prihodi kompanije smanjeni su 4,1 odsto, na 9,36 milijardi dolara, zbog pada prodaje primarnog aluminijuma i legura, koji su generisali 83,6 odsto prihoda u 2014.
Neto profit kompanije u četvrtom tromjesečju protekle godine bio je 660 miliona dolara, dok je u istom periodu 2013. Rusal zabilježio neto gubitak od 310 miliona dolara.
EBIDTA je od oktobra do decembra 2014. godine dostigla 651 milion dolara, što je 6,4 puta više nego u četvrtom kvartalu pretprošle godine.
Tromjesečni prihodi povećani su 17,5 odsto, na 2,49 milijarde dolara.
Čisti dug Rusala na kraju decembra 2014. godine iznosio je 8,84 milijarde dolara, u odnosu na 9,92 milijarde na kraju trećeg kvartala prošle godine.
Cijena koštanja u segmentu aluminijuma u 2014. godini snižena je 9,3 odsto u poređenju sa 2013. godinom, na 1.729 dolara za tonu, kao rezultat inicijative usmjerene na povećanje efikasnosti proizvodnje, kao i zbog sniženja kursa rublje i ukrajinske grivne.
U posljednjem prošlogodišnjem tromjesečju cijena koštanja u segmentu aluminijuma pala je na rekordno nizak nivo u posljednjih nekoliko godina, na 1.671 dolar za tonu, navodi Finmarket.ru.
Rusal prognozira da će tražnja aluminijuma u svijetu ove godine porasti 6,5 odsto u odnosu na 2014. godinu, na 59 miliona tona. Pri tome, rast tražnje u Kini dostići će 9,5 odsto a na ostalim tržištima – 3,4 odsto, sa mogućim ubrzanjem u drugoj polovini godine, kroz realizaciju programa kvantitativnog popuštanja u EU, najavljenog za prvu polovinu 2015. godine.
Prema očekivanjima Rusala, proizvođači automobila će ove godine povećati tražnju aluminijuma sedam odsto, usljed rasta prodaje automobila i povećanja upotrebe aluminijuma u njihovoj proizvodnji. Prošle godine je autoindustrija potrošila rekordnu količinu aluminijuma jer je on, zahvaljujući nižim cijenama i tehnološkim inovacijama, postao ozbiljna alternativa čeliku.
Tekući pad cijena nafte doprinijeće dodatnoj tražnji automobila. Tako je u januaru ove godine prodaja automobila u SAD povećana 14 odsto, a više od polovine prodaje činila su vozila visokih cjenovnih kategorija.
Svjetska proizvodnja aluminijuma u januaru je povećana osam odsto u odnosu na isti mjesec 2014. godine, na 4,2 miliona tona, navedeno je u saopštenju Međunarodnog instituta za aluminijum, a prenosi Finmarket.ru. Tanjug