BIJELJINA, Svi zahtjevi za ostvarivanje prava na penziju u Fondu PIO Republike Srpske rješavaju se u zakonskom roku od dva mjeseca, pa čak i u kraćem roku, a do čega je ovaj fond došao upornim radom na kraju 2014. godine, saopšteno je iz Fonda.
Prethodno je u novembru 2011. godine pokrenuta akcija pojačanog rješavanja neriješenih zahtjeva za ostvarivanje prava iz prethodnih godina, kojih je tada bilo nagomilanih oko 30.000.
Praktično, kažu u Fondu PIO Srpske, to je predstavljalo zaostatak više od godinu i po dana.
Blagovremeno rješavanje postavljeno je kao cilj, nakon čega se pojačanim radom, koji se ogledao i u tome da su odjeljenja za rješavanje o pravima u prvom stepenu u svih šest filijala radila pojačano i prekovremeno, a često i subotom.
“Danas sa ponosom možemo istaći da smo ostvarili postavljeni cilj od maksimalno 5.500 zahtjeva koji se mogu nalazati u tekućem radu. Ovaj broj neriješenih zahtjeva, odnosno zahtjeva u radu zapravo predstavlja jednu petinu zahtjeva koji se zaprime u toku godine, te se pouzdano mogu rješavati u roku od dva mjeseca, kako je zakonom i propisano”, navode u Fondu PIO Republike Srpske.
Osim već navedenog smanjenja neriješenih zahtjeva za penziju za oko 25.000 u protekle tri godine, Fond je zaprimio i riješio oko 110.000 zahtjeva svih drugih vrsta.
Postojeći broj samostalnih stručnih saradnika za rješavanje i priliv novih zahtjeva za penziju u potpunosti garantuje rješavanje svih kompletiranih zahtjeva u roku od 40 dana od dana zaprimanja.
Ovaj rok može biti duži samo kod osiguranika koji su podnijeli zahtjev, a u toku radnog vijeka su radili jedan period i van granica BiH, a za koji na vrijeme nije obezbijeđena potvrda staža.
“Zato ponovo pozivamo sve osiguranike koji su bilo koji dio radnog vijeka proveli van granica BiH, bez obzira kada stiču pravo na ostvarivanje prava na penziju, da se odmah obrate u najbližu poslovnicu Fonda PIO i podnesu zahtjev za potvrdu staža ostvarenog van granica BiH. Samo u tom slučaju kada kompletiraju predmet i podnesu zahtjev on će biti riješen za samo nekoliko dana”, navode u Fondu.
U Fondu PIO Srpske kažu da su građani nerijetko iznenađeni da rješenje na kućnu adresu dobiju u roku od samo sedam do 10 dana od dana podnošenja zahtjeva za ostvarivanje prava na penziju.
“Fond PIO Srpske je servis osiguranika i korisnika prava i naša obaveza je da pravovremeno i kvalitetno pružimo uslugu svima koji se obrate ili podnesu zahtjev. Na ažurnost nas obavezuju, osim zakona, i tri usvojena standarda kvaliteta ISO 9001; 18001 i 27001 koje primjenjujemo u radu”, kažu u Fondu PIO Republike Srpske.
Iz Fonda pozivaju sve svoje korisnike prava, osiguranike i građane da bilo kakvo nezadovoljstvo odnosom zaposlenih u Fondu PIO prema njima ili eventualne nepravilnosti u radu prijave na besplatnu telefonsku liniju 080-050-100.
“U narednom periodu nastavićemo da unapređujemo naš rad i činimo zadovoljnim sve osiguranke i korisnike prava Fonda PIO”, ističe se u saopštenju iz ove institucije. Srna