BANJALUKA – Agencija “Port marketing” je za malo više od dvije godine postojanja, od samo 4 ugovora sa državnim institucijama, dobila poslove čija ukupna vrijednost može otići do vrtoglavih dva miliona i 240 hiljada KM bez PDV-a.
Marketinška agencija “Port marketing” iz Banjaluke, opet je dobila posao od strane još jedne državne institucije, tačnije Agencije za informaciono-komunikacione tehnologije, u vrijednosti čak 1.000.000,00 KM.
Dobro ste pročitali, republička agencija za koju većina stanovnika Republike Srpske vjerovatno nikad nije ni čula, odabrala je “Port marketing” za usluge medijskog oglašavanja u otvorenom postupku na koji se javila samo jedna firma i zaključila ugovor prije par dana, odnosno 9.avgusta.
Zanimljivo je da se na ovakav javni poziv za milionski posao nije javila nijedna marketinška agencija kojih u Srpskoj ima, stiče se utisak, više nego zvijezda na nebu.
Prema javno dostupnim podacima na specijalizovanom sajtu Akta.ba, agencija “Port marketing” od dana svog postojanja, odnosno malo više od dvije godine, je dobila samo četiri posla od državnih agencija i institucija ali je ta cifra ukupne vrijednosti oko 2.241.000,00 KM bez PDV-a!
Ova marketinška agencija inače, prema sajtu Akta, ima jednog stalno zaposlenog radnika.
Damjan Ožegović, viši istraživač Transparency international BiH, za Gerilu kaže da se ovakvim postupcima obesmišljava javna konkurencija.
“Ja bih ovdje prvo problematizovao manjak konkurencije. Neobično je što za posao procijenjene vrijednosti milion KM bez PDV-a nema zainteresovanih ponuđača. Ili posao nije isplativ, što je malo vjerovatno imajući u vidu vrijednost, ili iz drugih razloga se nisu htjeli ili nisu mogli nadmetati. Pretjeranim uslovljavanjem potencijalnih ponuđača u smislu kvalifikacija i sposobnosti se sužava prostor za nadmetanje, umjesto da se aktivnom i pravičnom konkurencijom nabavljaju najkvalitetnije usluge za najmanju cijenu. Bez konkurencije, kvalitet i vrijednost se ne mogu osigurati”, kaže za Gerilu Ožegović.
Drugi problem je, kako kaže, to što preispitivanje potencijalnih nepravilnosti u redovnom postupku je ostavljeno kao mogućnost isključivo zainteresovanim ponuđačima, koji po prirodi stvari štite svoj komercijalni interes, dok javni nema ko da zaštiti.
“Mediji i druge organizacije mogu tek naknadno izvještavati, ali niko nema mogućnost bilo kakvog pravnog lijeka ili kakve druge intervencije“, naglašava Ožegović.
“Što se tiče same procijenjene vrijednosti, suludo je da se i u obavještenju o nabaci i o dodjeli stavlja ukupna vrijednost okvirnog sporazuma, a da se ponuđene cijene vrjednuju po jediničnim stavkama”, ističe Ožegović.
Budući da je kao vrijednost najniže ponude, a koja je ujedno i jedina a samim tim i najviša prihvatljiva, naveden iznos od 12.900,00 KM, za pretpostaviti je da je u pitanju jedinična vrijednost nekog posla i da se za taj posao u godini dana više puta može, a ne mora, angažovati agencija “Port marketing” u maksimalnoj vrijednosti do milion KM bez PDV-a!
I to je takođe jedna od manjkavosti ovakvih vrsta obavještenja na sajtu Javnih nabavki BiH, gdje zainteresovana javnost, a zainteresovana je cijena Repubika Srpska jer je u pitanju javni novac, nema detaljnih informacija šta konkretno predstavlja ova vrijednost u iznosu od 12.900 KM, odnosno šta će se za ovaj novac raditi. Gerila
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
#WhereIsTheMoney
BRAVO