BERLIN – Žeđ za pivom u Njemačkoj nije podstaklo ni Evropsko prvenstvo u fudbalu.
Prema svežim statističkim podacima, domaće pivare su u prvoj polovini godine sa ukupno 4,2 milijarde litara prodale 0,6 odsto manje piva nego u prvom polugođu 2023.
Samo na domaćem tržištu, prodaja je godinu na godinu pala osjetnije, za 0,9 odsto na 3,4 milijarde litara.
Njemačka je bila domaćin Eura, ali posle blagog pomaka naviše u dva mjeseca pred početak prvenstva sredinom juna, prodaja tokom samog turnira je bila slabija nego 12 mjeseci ranije.
Naime, jun je sa prodajom 777 miliona litara piva bio najslabiji od 1993. Njemačko udruženje pivara je slabu prodaju dijelom pripisalo nestabilnom vremenu.
“Klackalica temperature i česte oluje tokom evropskog prevenstva prikočile za poslovanje mnogih kafana i precrtale mnogo zabava na otvorenom“, ocijenio je direktor udruženja Horst Ajhele.
Statistika ne pokriva bezalkoholno pivo koje godinama dobija na značaju.
Sa više od 800 vrsta bezalkoholnog piva i tržišnim udjelom od osam odsto, Njemačka je u samom svjetskom vrhu.
“Uskoro će svako deseto pivo proizvedeno u Njemačkoj biti bezalkoholno“, rekao je Ajhele.