PARIZ – Francuska multinacionalna kompanija specijalizovana za luksuzne proizvode Moet Enesi Luj Viton (LVMH) saopštila je da je usporavanje potražnje u Kini uticalo na njen profit.
Polugodišnji prihodi velikih luksuznih grupa izlistanih na berzi pokazali su jasno usporavanje potražnje u Kini, prenio je portal Tradingsat.
Nakon prosperitetnih godina poslije pandemije kovida, tržište luksuze robe pogodilo je usporavanje potrošnje, posebno na jednom od njegovih glavnih tržišta, Kini, što je uticalo na smanjenje profita velikih grupa u tom sektoru.
Početkom nedjelje, svjetski broj jedan, luksuzni brend LVMH, partner Olimpijskih igara, najavio je pad neto dobiti u prvoj polovini od 14 odsto na 7,26 milijardi evra i pad prodaje za jedan odsto na 41,67 milijardi evra, niže nego što su prognozirali analitičari.
Grupa Kering – Guči, Sen Loran, Botega Veneta i Balensijaga već su mjesecima u teškoćama zbog loših rezultata svog vodećeg brenda Guči, koji je prepolovio polugodišnji neto profit u odnosu na prvu polovinu 2023. godine.
Ista situacija je i u britanskom Barberiju koji je bilježi nove razočaravajuće rezultate što je dovelo do smjene generalnog direktora Džonatana Akerojda.
“Radimo u okolnostima usporavanja potražnje za luksuznom robom, pri čemu su svi ključni regioni pogođeni makroekonomskom neizvjesnošću i doprinose usporavanju sektora”, saopštila je grupa.
Prodaja je smanjena i u Evropi i SAD, ali Kina je ta na koju su svi fokusirani.
Švajcarski Rišmon, vlasnik Kartijea, zabeležio je pad prodaje u prvoj polovini godine u azijsko-pacifičkom regionu (bez Japana) od 18 odsto.
HSBC banka je sredinom juna objavila da ima “pesimističan pogled na evoluciju kineske potražnje za luksuznim proizvodima”.
Za razliku od njih, grupa Ermes, poznata po svojim kultnim torbama kao što su Keli ili Birkin, koje se mogu prodati skuplje na tržištu polovnih proizvoda od novih, uspjela je da ostvari dobre rezultate – 2,37 milijardi evra i promet povećan za 12 odsto na 7,5 milijardi evra.
“U teškim vremenima ljudi dolaze da kupe proizvod koji može da traje, koji im se dopada”, objasnio je izvršni direktor Ermesa Aksel Dima.