PEKING – Očekuje se da će se kineski proizvođači automobila nastaviti brzo da osvajaju tržišta izvan svoje matične zemlje kako bi dostigli 33 odsto učešća u globalnom automobilskom tržištu do 2030. godine, pokazao je izvještaj konsultantske kompanije AlixPartners, a prenio SeeBiz.
Očekuje se da će prodaja izvan Kine porasti sa tri miliona vozila ove godine na devet miliona do 2030. godine, što predstavlja rast sa tri na 13 odsto tržišnog učešća do kraja ove decenije.
Brza ekspanzija kineskih proizvođača automobila sve više brine etablirane proizvođače automobila i političare širom svijeta, koji strahuju da će povoljnija vozila proizvedena u Kini preplaviti tržišta, potkopavajući domaće modele, a pogotovo potpuno električna vozila.
AlixPartners očekuje da će kineski brendovi rasti na svim tržištima u svijetu. Međutim, naglasili su da očekuju daleko manju ekspanziju u Japanu i Sjevernoj Americi, uključujući SAD, gdje su sigurnosni standardi vozila stroži i gdje su najavljene stopostotne carine na uvezena kineska električna vozila.
„Kina je novi disruptor industrije – sposobna da napravi vozila koja morate imati, koja brže stižu na tržište, jeftinija su za kupce, napredna u tehnologiji i dizajnu i povoljnija za proizvodnju“, rekao je Mark Vejkfild (Mark Wakefield), globalni koordinator za analizu autoindustrije u AlixPartnersu, istaknuto je u saopštenju te kompanije.
U izvještaju navode i da će kineski brendovi u Kini takođe porasti sa 59 odsto na 72 odsto tržišnog učešća, dok će tradicionalni proizvođači automobila kao što je General Motors izgubiti značajan dio tržišta u Kini zbog uspona lokalnih proizvođača kao što su BYD, Geely i Nio.
U Evropi, gdje je prisustvo kineskih proizvođača posljednjih godina brzo raslo, AlixPartners očekuje da će se učešće na tržištu kineskih automobilskih brendova udvostručiti sa šest odsto na 12 odsto do 2030. godine. SeeBiz