Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

    27. Decembra 2025. — 13:15

    Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

    26. Decembra 2025. — 15:33

    Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

    26. Decembra 2025. — 15:09

    Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

    26. Decembra 2025. — 15:03
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Kina pustila u rad impersivnu hidroelektranu

    28. Decembra 2025. — 10:30

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    BiH vodeća u Evropi po doznakama iz inostranstva

    27. Decembra 2025. — 10:33

    Promet na Banjalučkoj berzi 67.000 KM

    26. Decembra 2025. — 14:17

    Potrošačka korpa i dalje veća od polovine prosječne plate

    26. Decembra 2025. — 08:33

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Kafa sve skuplja: Klimatske promjene podižu cijene širom svijeta

    28. Decembra 2025. — 09:00

    Na deset auta spiskano 3,5 miliona KM

    27. Decembra 2025. — 15:00

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Značajno popunjeni smještajni kapaciteti

    27. Decembra 2025. — 12:20

    Republiku Srpsku tokom deset mjeseci ove godine posjetilo 442.353 turista

    26. Decembra 2025. — 10:33

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Kriza nezaposlenosti u Njemačkoj

    28. Decembra 2025. — 13:00

    Srozan uvoz iz SAD, razmjena s Rusima u uzletu

    28. Decembra 2025. — 11:20

    Kina pustila u rad impersivnu hidroelektranu

    28. Decembra 2025. — 10:30

    Otkupljeno 24.000 tona voća i 43.000 tona povrća

    27. Decembra 2025. — 09:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kina testirala voz brzine 800 km/h

    26. Decembra 2025. — 14:00

    Na hiljade neželjenih božićnih poklona se prodaje na internetu

    26. Decembra 2025. — 12:15

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Nikad veća potražnja radnika u najjačim svjetskim ekonomijama

    28. Decembra 2025. — 09:50

    Britanci sve siromašniji

    27. Decembra 2025. — 11:30

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    26. Decembra 2025. — 09:03

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Nova eksplozija troškova na autoputu: Mutne radnje na dionici Poprikuše – Nemila

Nova eksplozija troškova na autoputu: Mutne radnje na dionici Poprikuše – Nemila

Darko MomićDarko Momić20. Decembra 2023. — 11:50Nema komentara8 minuta čitanja

ZENICA – Na još jednoj dionici autoputa na području Federacije BiH došlo je do eksplozije troškova! Riječ je o dionici Poprikuše – Nemila između Zenice i Žepča. Cijela ova priča, koju je istražio Fokus, kontaminirana je korupcijom, slično kao u slučaju dionice Vranduk – Ponirak, koja je uveliko predmet istrage Tužilaštva HNK.

Dionica se rasprostire na 5,5 kilometara. Ugovor je težak 208 miliona evra odnosno 407 miliona KM, a potpisan je 16. novembra 2020. godine.

Početak radova uslijedio je u februaru 2021. godine. Završetak radova bio je predviđen u maju 2024, dakle za nešto više od pet mjeseci.

Odluka Autocesta FBiH

Međutim, niti će ova dionica biti završena u maju 2024. niti će koštati 407 miliona KM. Umjesto toga, prema odluci Autocesta FBiH od 17. oktobra, a do koje je došao Fokus, glavnom izvođaču radova, turskoj kompaniji Cengiz Insaat, koja je angažirana i na nizu drugih dionica, odobrena je isplata od dodatnih 53,2 miliona KM (27,2 miliona eura) i produžetak roka za izvođenje radova za dodatna 182 dana!

Razlog zbog čega se odobrava dodatnih 53,2 miliona KM, kako se obrazlaže u odluci Autocesta FBiH, jesu fizički uslovi na koje je naišao izvođač radova, a koje nije mogao identificirati iz javnih podataka i ugovorene dokumentacije. Preciznije se navodi da se „izgradnja tunela Golubinja na ovoj dionici izvodi u slabim geološkim formacijama, što potvrđuju deformacije praćene tokom iskopa, koje su dovele do upotrebe znatno težih potpornih sistema“.

No, to nije ni konačan iznos kojeg će Cengiz Insaat dodatno naplatiti. U dokumentu koji potpisuje šef projekta ove dionice Reuf Kadrić, a koji je također u posjedu Fokusa, navodi se da suma od 27,2 miliona eura ne predstavlja potpunu isplatu svih troškova.

“Prihvatanjem evaluacije inžinjera doći će do probijanja ugovorene vrijednosti radova tako što će se morati obezbijediti dodatna sredstva za realizaciju ugovora, uključujući ovo potraživanje i prilagodbu cijene za završetak ugovora Poprikuše – Nemila bit će potrebno dodatno cca 83 miliona eura bez PDV-a. Na osnovu ugovornih odredbi, potrebno je pripremiti dodatak ugovoru”, stoji u aktu Autocesta FBiH.

Dakle, umjesto već odobrenih 53,2 miliona KM, Cengizu će se dodatno isplatiti 162 miliona KM (83 miliona eura), što ukupno iznosi 215,2 miliona KM! Ovaj dodatni iznos čeka formalno odobrenje Uprave Autocesta FBiH.

To, međutim, ni izbliza nije cijela priča. U proteklim mjesecima, prema informacijama našeg portala, vodila se grčevita borba da se Cengizu odobri i daleko više od onoga što je u konačnici (privremeno) odobreno. U igri su bili pritisci na sami nadzorni organ, a to je italijanska firma IRD Engineering S.R.L, da se Cengizu odobre dodatni milioni, i to zbog „nepredviđenih fizičkih uslova“ na koje je naišao tokom izvođenja radova.

Naime, Cengiz je prvobitno tražio da se ukupan iznos radova od 407 miliona KM poveća za 185 miliona KM (94,5 miliona eura), a rok za završetak radova produži za dodatnih 515 dana! To znači da bi se ova dionica, kako je prvobitno bio zamislio Cengiz, završila tek najesen 2025. godine.

Šta kaže italijanski nadzor

Nadzorni organ, firma IRD iz Italije, o čemu svjedoči njihov akt od 3. juna do kojeg smo došli, iznijela je niz neslaganja s Cengizovim zahtjevima. Ovaj akt potpisuje projektni direktor IRD-a Paolo Orsini.

U njemu, između ostalog, Orsini u oštrijem tonu demantira Upravu Cengiza da je inžinjer IRD-a odobrio bilo kakvo povećanje troškova dionice, pri čemu naglašava da izvođač radova (Cengiz) nije u skladu s propisima niti odgovarajućim dokazima i dokumentacijom potkrijepio svoje zahtjeve o povećanju troškova.

Iako Orsini u ovom aktu upućenom Cengizu naglašava spremnost IRD-a da sagleda sve argumente u vezi s povećanjem troškova, on ipak u jednom dijelu potcrtava kako su od izvođača radova očekivali da, kada se suoči s nepredviđenim i otežanim uslovima, odmah obavijesti inžinjera, a da sami „nepredviđeni uslovi“ budu adekvatno dokumentirani. Također, naglašava se da je Cengiz već odbijao prijedloge IRD-a koji mu nisu išli u korist.

No, nakon višemjesečnih previranja, IRD u septembru popušta pod pritiskom i odobrava dodatnu isplatu Cengizu od 53,2 miliona KM.

U kratkoj izjavi za Fokus, inžinjer IRD-a Džeko Skenderović, koji je bio angažiran kao glavni inžinjer za projekat dionice Poprikuše – Nemila, potvrdio je da je zbog ogromnih pritisaka i prijetnji, s ciljem da se udovolji zahtjevu Cengiza, bio primoran da napusti ovaj projekat.

“Pritisak je posebno vršio Asmir Dževlan (izvršni direktor Autocesta za projektiranje i građenje, op.a.). Kazao sam Upravi Autocesta, glasno i jasno, da je cijela priča o povećanju troškova neregularna te da se ne mogu saglasiti sa zahtjevima Cengiza ni načinom kako se, neprofesionalno, tražilo povećanje troškova i probijanja roka. Doživio sam pritiske i prijetnje zbog čega sam odlučio napustiti projekat”, rekao nam je Skenderović.

Sarajevo Tower i Meganet

Asmira Dževlana, kao i ostatak nove Uprave Autocesta na čelu s Denisom Lasićem, Vlada FBiH je imenovala 18. maja, a Nadzorni odbor je ovo imenovanje potvrdio 26. maja. Dževlana na poziciju v.d. izvršnog direktora za projektiranje i građenje podržao je SDP. Netom prije nego što će biti imenovan na ovu poziciju, zbog potencijalnog sukoba interesa, Dževlan se odrekao pozicije generalnog direktora poznate građevinske firme Ans Drive koja stoji iza projekta Sarajevo Tower.

Iz nekoliko izvora u Autocestama FBiH nam je potvrđeno da je u cijeloj ovoj priči i nekadašnji SDP-ov direktor Elektroprivrede BiH Elvedin Grabovica. On je u oktobru 2015. godine osnovao firmu Meganet d.o.o. Sarajevo. U zvaničnom sudskom registru poslovnih subjekata Grabovica se i dalje vodi kao osnivač Meganeta.

Neposredno prije nego što će Dževlan biti imenovan za v.d. izvršnog direktora u Autocestama, Ans Drive i Meganet su dogovorili da firma koju je osnovao Grabovica stekne vlasništvo poslovnog prostora od 110 kvadrata na 1. spratu Sarajevo Towera.

O tome svjedoči zvaničan izvod iz projekta izvedenog etažiranja koji je u posjedu Fokusa. Nadalje, Meganet je, kako nam je nezvanično potvrđeno iz firme Euro-asfalt, dobavljač tunelskog podgradnog materijala i folija ovoj firmi, a koja je manjim poslom angažirana i na samom projektu dionice Poprikuše – Nemila.

Direktor Euro-asfalta Jasmin Bučo za Fokus je potvrdio da ova firma izvodi jedan manji segment zanatskih radova na projektu Poprikuše – Nemila. Kao podizvođač radova, i to upravo turskom Cengizu, Euro-asfalt je angažiran i na dionici Medakovo – Ozimice, koja je također u izgradnji.

Ta dionica je ukupne vrijednosti 361,7 miliona eura. Iz Autocesta FBiH Fokus je dobio zvaničnu informaciju da je Cengiz na toj dionici, „na osnovu komentara od strane nadzora dostavio 6. novembra dopunjeni zahtjev za odobravanje firme Euro-asfalt kao podizvođača“.

Ko je odgovorio, a ko nije

Na dionici Putnikovo brdo – Medakovo (167 miliona eura) Euro-asfalt je glavni izvođač radova, a IRD je i na toj dionici angažiran kao nadzorni organ.

Kada je riječ o firmi Meganet, prema zvaničnim finansijskim podacima koje vodi bonitetna kuća Dun & Broadstreet, ukupni prihodi ove firme u proteklim godinama rapidno su rasli. U 2020. godini iznosili su 1,3 miliona KM, u 2021. godini 1,7 miliona, da bi se u 2022. godini popeli na čak 5,7 miliona KM! Srazmjerno tome je rastao kapital, kao i neto dobit.

Fokus.ba se u više navrata službenim putem obraćao firmi Meganet radi stava o svemu navedenom, no odgovor na naš upit je izostao. Njega ćemo naknadno objaviti ukoliko ga dobijemo. Između ostalog, postavili smo pitanje i o samom odnosu Grabovice i Dževlana, te o drugim pojedinostima.

Odgovore nismo dobili ni od firme Ans Drive, kao ni od Cengiza gdje smo poslali službene upite i samom vođi projekta Poprikuše – Nemila Evrenu Utku Goku (koji je nekada bio direktor Cengiza), kao i njegovim saradnicima na ovom projektu.

Upravi Autocesta FBiH, čiji je član i Dževlan, uputili smo niz pitanja o navedenoj dionici, a suočili smo ih i s navodima o pritiscima, kao i o postupanju samog Dževlana. U odgovoru za Fokus, iz Autocesta FBiH su, između ostalog, naveli da kompletna uprava i njen član Dževlan „predano rade na zatvaranju svih otvorenih pitanja sa izvođačima radova, te uspostavljanju i vraćanju narušenih odnosa svih učesnika u građenju“.

Kritizirajući rad dosadašnjih uprava, kao i one prethodne na čelu s Elmedinom Voloderom, iz Autocesta FBiH napominju da je dosadašnji način ugovaranja bio sve drugo osim otvoren i transparentan.

Očekuju odlučnu reakciju tih institucija

Kažu da je o svim do sada utvrđenim nepravilnostima koje odstupaju od potpisanih ugovora, uslova kreditora i važećih zakona, nova uprava obavijestila nadležne institucije i očekuju odlučnu reakciju tih institucija.

Odgovor Autocesta FBiH o samim nalazima na dionici Poprikuše – Nemila, zbog obimnosti, objavljujemo na sljedećem LINKU.

Treba napomenuti da se ova dionica finansira i sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) u visini od 70 miliona eura, zatim Evropske investicione banke (EIB) u visini od 90 miliona eura te bespovratnim sredstvima Evropske unije u iznosu od 41,1 milion eura koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicionog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).fokus.ba

autoceste fbih
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakU redove MUP HNK primljen tetovirani majstor borilačkih vještina s nasilnom pozadinom
Sljedeći članak Gotovo polovina novih vozila u EU su električni ili hibridi

Povezani članci

NOVOSTI 02 minute čitanja

Kriza nezaposlenosti u Njemačkoj

NOVOSTI 03 minute čitanja

Od nove godine finansiranje više od 20 novih usluga

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Šljivićkinu diplomu potpisao trgovac diplomama

27. Decembra 2025. — 13:1572 minute čitanja

Riječ je o profesoru Vladimiru Stojanoviću koji je ove godine sklopio sporazum sa Tužilaštvom BiH o priznanju krivice za trgovinu falsifikovanim diplomama.

Vlada pomaže OC “Jahorina“ sa još deset miliona maraka

26. Decembra 2025. — 15:33

Šef poslanika Ujedinjene Srpske završio isti fakultet kao i Nikolina Šljivić

26. Decembra 2025. — 15:09

Zatraženo poskupljenje gradskog prevoza u Banjaluci

26. Decembra 2025. — 15:03

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.