BANJA LUKA – Nakon što je „Autoprevoz“ ušao u posjed Stare autobuske stanice, građani Banjaluke ostali su bez 250 parking mjesta zato što nadležni iz Gradske uprave nisu na vrijeme preduzeli potrebne korake i omogućili nastavak parkiranja na toj lokaciji.
Gradonačelnik Banjaluke Draško Stanivuković u petak je rekao za CAPITAL da postoji pravilnik koji fizičkim i pravnim licima omogućava da se bave naplatom parkinga na privatnoj zemlji.
„Da bi „Autoprevoz“ dobio tu mogućnost u skladu sa pravilnikom potrebno je da to odobri Skupština grada i da se potpiše ugovor. Za to je potrebno najmanje mjesec dana, ali u razgovoru sa predstavnicima „Autoprevoza“ oni su pokazali dobru volju da ne zatvaraju parking i omoguće parkiranje dok se ne potpiše ugovor“, rekao je Stanivuković.
S druge strane, direktor „Autoprevoza“ Sladomir Đurić kaže da je to tačno i da su iz ovog preduzeća spremni da otvore parking kako bi se koliko-toliko preduprijedio problem sa manjkom parking mjesta u najužem centru grada.
„Međutim, naši pravnici su objasnili da se to ne može izvesti samo tako. Ukoliko bi „Autoprevoz“ dopustio gradu da nastavi naplatu parkinga bez potpisanog ugovora, to bi praktično značilo da je grad ponovo stupio u posjed i da smo mi odustali od posjeda“, kaže Đurić za CAPITAL.
On objašnjava da je rješenje da se „Autoprevozu“ dopusti da naplaćuje ulaz na parking, dok ne potpiše ugovor sa gradom o naplati parkiranja putem automata.
„Mi smo spremni u roku od 24 časa da postavimo naplatne rampe i počnemo naplaćivati ulaz na parking u visini od recimo dvije marke, ali i za to su potrebne odluke gradske uprave. Dakle, ne bi se naplaćivao parking, već ulaz, isto kao što Poslovna zona naplaćuje ulaz u krug Incela i ta karta bi važila cijeli dan“, precizira Đurić.
Pored 250 parking mjesta na Staroj autobuskoj stanici, Grad Banjaluka je u posljednjih nekoliko mjeseci ostao bez još toliko parking mjesta na ostalim lokacijama.
To su tzv. Krašov parking na kojem se gradi Centralni spomenik borcima Vojske Republike Srpske, zatim parking kod hotela Palas koji je zatvoren zbog početka dogradnje tog hotela, kao i parking u obližnjoj Gajevoj ulici, te parking pokraj Krajiške kuće na bulevaru, gdje se gradi veliki kružni tok.
Nadležni iz Gradske uprave nisu pravovremeno reagovali na gubitak velikog broja parking mjesta, što je dovelo do svakodnevnog kolapsa i problema sa parkiranjem u najužem gradskom jezgru.
CAPITAL: D. Momić
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
A da se možda napravi jedna garaža koja bi imala nekoliko spratova ispdo zemlje kao i iznad zemlje i da Banja Luka konačno ima pravi parking? Nešto kao što se gradi na Paprikovcu, ono na Paprikovcu je toliko veliko kao da ćemo svi da se preselimo gore…
Idealna lokacija za takvu garažu je bio parking gdje se sada gradi spomenik, a i jedini nirmalan parking je bio taj…ali eto sada ga neće biti!
Strašno je stanje sa parkingom u BL!
Normalnija lokacija je da je Grad kupio dio parkinga kod stare autobuske i napravio garažu. Ali nemaju novca za tako nešto.