PEKING – Zanimljiva ideja dolazi iz kineske kompanije Trip.com, jedne od najvećih svjetskih online putničkih agencija, a tiče se oko 32.000 radnika i njihove buduće djece.
Naime, kako bi ih podstakla da rade na širenju porodice, kompanija uvodi nove subvencije za brigu o djeci u vrednosti od milijardu juana ili 138 miliona američkih dolara, prenosi Poslovni dnevnik.
Radnici s minimalno tri godine staža u Trip.com dobiće godišnji bonus od 1.376 dolara za svako novorođeno dijete svake godine od djetetovog prvog rođendana do njegove pete godine.
“Kroz uvođenje ove beneficije za brigu o djeci, cilj nam je da pružimo finansijsku potporu koja će podstaknuti naše radnike da osnuju ili povećaju porodice bez ugrožavanja profesionalnih ciljeva i postignuća”, rekao je izvršni predsjednik Trip.com Džejms Lijang za CNN.
Ta najava slijedi slične inicijative manjih kineskih kompanija i dolazi u trenutku kada se zemlja suočava s demografskom krizom.
Naime, stanovništvo Kine smanjilo se 2022. prvi put u više od 60 godina, sa samo 6,77 rođenih na 1.000 ljudi – što je najniža stopa nataliteta od osnivanja komunističke Kine 1949. Zbog toga više nije najmnogoljudnija zemlja svijeta već gleda u leđa Indiji, koja ima tri miliona stanovnika više ili njih milijardu i 429 miliona.
Iako je Peking 2015. ukinuo decenijama dugu politiku “jednog deteta”, dopuštajući bračnim parovima da imaju dvoje dece, nacionalna stopa nataliteta nastavila je da pada. b92