BANJALUKA – Investiciono – razvojna banka (IRB) Republike Srpske i Društvo za upravljanje Penzijskim rezervnim fondom (PREF) RS ponudili su na prodaju državne akcije u 60 preduzeća, među kojima su i RK „Boska“, „Swisslion IAT“, „Autoprevoz“.
Najskuplji paket koji će biti ponuđen na prodaju su akcije robne kuće “Boska” Banjaluka, vrijedan 1,1 milion KM. Najveći akcionari ovog preduzeća su “Zekstra” iz Banjaluke te “Kaboss pro” iz Beograda, dok IRB i PREF imaju 12,5 odsto i taj paket sada nude na prodaju.
Takođe, Srpska prodaje i akcije preduzeća “Alpro” iz Vlasenice u vrijednosti od 897.466 KM te preduzeća “Matex” iz Banjaluke za 602.608 KM.
Na prodaju se nude i akcije banjalučkog “Autoprevoza” za 262.722 KM, “Gradske toplane” iz Doboja za 301.224 KM, “Swisslion industrije alata” iz Trebinja za 232.206 KM te “Jelšingrad Livar Livnica čelika” iz Banjaluke za 340.155 KM.
“Prodaja paketa akcija će se održati na Banjalučkoj berzi unošenjem grupnih naloga “sve ili ništa” od 14. novembra do realizacije prodajnog naloga, a najkasnije do 28. novembra 2022. godine”, objavljeno je na Banjalučkoj berzi.
CAPITAL: V. P.
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Sve damo samo da prodamo, cela RS na raspodaju, navali narode.
Kupiće probrani “investitori”, malo će da Farmalanduju po tim firmama, pa će opet Republika Srpska da otkupi vlasništvo pred propadanje.
Grad Banja Luka bi trebao kupiti akcije Autoprevoza i tim potezom ogromno uštedjeti u postupku vraćanja i plaćanja zemljišta stare autobuske stanice. Grad bi pri vraćanju i plaćanju odštete mogao imati sve skupa troškova čak i oko stotinjak miliona maraka sa kamatom i svim troškovima a kupujući i preuzimajući Autoprijevoz bi čak u konačnici i zaradio. Sad kupujući ovaj paket te ostale sve skupa bi grad koštalo manje od desetak miliona maraka. Poslije kad grad završi postupak oko stare stanice bi mogao prodati Autoprijevoz nekom dobrom investitoru i čak dobiti više nego što sad plati. Sad će neki pokazati koliko im je interes grada važan.